ארה"ב: אלה הפאשלות הגדולות בשיווק ובפרסום ב-2014

מיקרוסופט שילמה 400 מיליון דולר וקיבלה פרסומת למתחרה; רשתות המזון המהיר קיבלו כרטיס אדום; אפל ו-U2 הבינו שגם חינם זה לא תמיד טוב; ואולפני סוני הסתבכו עם דרום קוריאה

1. אופס, התבלבלנו במותג

מיקרוסופט שילמה 400 מיליון דולר עבור חסות ל-NFL, ועבור סכום כזה הייתם מצפים שהיא תקבל תמורה מלאה לכסף. מה שהחברה קיבלה בפועל זו אכזבה קשה. מיקרוסופט חילקה לשדרי הקווים במשחקים טאבלטים תוצרת החברה, והם היו אמורים להתשמש בהם ולהראות אותם בשידור. לרוע המזל, שכחו לעדכן את השדרים לגבי הספונסרית החדשה, והם כינו את הטאבלטים "אייפד" או גרוע מכך "דמוי אייפד". גם שילמת מיליונים וגם אזכרו בשידור את המתחרה הישיר שלך.

2. מי הזיז את השמן שלי?

ברגר קינג חשבה שהיא מצאה את התשובה ל"מהפכה הבריאה" של מקדונלד'ס, כאשר השיקה את הצ'יפס הבריא שלה - Satisfries. המוצר הושק בסוף 2013, והוא כלל 20% פחות קלוריות ו-25% פחות שומן מהצ'יפס הרגיל. הבעיה הייתה שהלקוחות הצביעו ברגליים. למרות הכול, הם כן רצו את הטעם המקורי, גם אם הוא שומני יותר. התוצאה: באוגוסט נמחק המותג החדש, והשומן חזר לקדמת הבמה.

3. התלבושת החדשה של רונלד

רונלד מקדונלד, הליצן המיתולוגי של רשת מקדונלד'ס, תמיד היה דמות לא קלה לעיכול עבור ילדים. מצד אחד ליצן, מצד שני דמות מפחידה למדי. השנה ניסתה הרשת לשנות לו מעט את התדמית והציגה אותו בתלבושת חדשה, וזאת במטרה לגרום לילדים לחבב אותו יותר. אבל אפילו סטיילינג מהודק ומקטורן חדש לא גרמו לעובדה אחת להשתנות - רונלד נשאר ליצן, ויש לא מעט כאלה שחושבים שהוא די מפחיד.

4. אפל ו-U2: מה הן חשבו לעצמן?

אנשים אולי רוצים מוזיקה בחינם, אבל הם רוצים לבחור בעצמם את השירים. זה מה שאפל גילתה בספטמבר האחרון, כאשר "שתלה" ללא תשלום את האלבום האחרון של U2 באייפונים של הלקוחות שלה. היא ציפתה לשבחים - אך במקום זה היא קיבלה שלל תגובות שליליות, ביקורות ותלונות. בונו הודה בהמשך: "יכול להיות שנסחפנו".

5. איפה גברת מאייר?

הכול היה מוכן לערב גאלה חגיגי בפסטיבל הפרסום בקאן. חברת הפרסום אינטרפאבליק ארגנה ערב מיוחד שמצדיע למפרסמים הגדולים. אחת האורחות הבולטות הייתה אמורה להיות מנכ"לית יאהו, מאריסה מאייר, אבל היא פשוט לא הגיעה. הסיבה: היא נרדמה. מאוחר יותר היא אמרה כי הרגישה רע מאוד בעקבות המקרה: "זה קיבל יותר מדי תשומת-לב. איחרתי בשעתיים לאירוע. התנצלתי בפני קבוצת הפרסום".

6. חיים בסרט

באולפני סוני שיערו שבמקרה הכי גרוע הסרט של סת' רוגן וג'יימס פרנקו, "ראיון סוף", ייכשל בקופות. אבל במציאות קרו דברים גרועים הרבה יותר. הקומדיה על מנהיג צפון קוריאה יצרה אפקט בומרנג שגרם למאות האקרים לכוון את המקלדות נגד חברת הסרטים. מסמכים פנימיים רגישים ביותר נחשפו, כולל שכר הכוכבים, התבטאויות שנויות במחלוקת ומידע עסקי של החברה. אבל זה לא היה הסוף. האיומים שהופנו כלפי אולמות הקולנוע גרמו גם להם להפנות את גבם כלפי הסרט, וההפצה המתוכננת בוטלה. על-פי הערכות, היקף הנזק עד עתה עומד על כ-200 מיליון דולר.

עולם השיווק
 עולם השיווק