הטיפ היומי: המגמות שמיטיבות עם הפעילות של נובה

החדשנות הטכנולוגית והיעילות התפעולית של נובה יעזרו לה לצלוח את החולשה בטווח הקצר ולצמוח בטווח הארוך

חברת נובה נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של כ-280 מיליון דולר. נובה מפתחת ומייצרת מערכות מטרולוגיה (מדידה סטטיסטית) לבקרת תהליכי ייצור של מוליכים למחצה, המהווים את היחידה הבסיסית במעגל משולב. נובה מעורבת בשלב ההתחלתי של תהליך ייצור המעגל המשולב, הנקרא "Front-End" ונחשב למורכב טכנולוגית.

מספר מגמות עכשוויות מיטיבות עם פעילותה של נובה. הביקוש הגובר למכשירים אלקטרוניים, יחד עם התפתחותם הטכנולוגית של המכשירים, גורם לביקוש למעגלים משולבים בעלי ביצועים חזקים יותר ויעילים יותר בצריכת חשמל. הירידה בגודל המוליכים למחצה הפכה את תהליך הייצור למורכב ורגיש עוד יותר מבעבר, כך שהוא דורש בקרה של פרמטרים רבים יותר. במקביל, העלייה בגודל פרוסת הסיליקון מגדילה גם היא את הצורך בבקרה. בנוסף, מגמת המעבר למבני התלת-ממד מגבירה את הביקוש למערכות מטרולוגיה אופטיות - תחום התמחותה של נובה.

גורם עיקרי להאטה הנוכחית בתוצאותיה של נובה הוא מחזוריות - ירידה בהזמנות לאחר מכירות בקצב מהיר ללקוחות מובילים במחצית הראשונה של 2014. גם אתגרים טכניים שחווים הלקוחות גורמים לחלקם להשהות השקעות. אנו מעריכים כי תרומת ההזמנות משאר הלקוחות תפצה על החולשה בקרב הלקוחות המובילים. ההאטה תימשך ברבעון הרביעי של 2014 והראשון של 2015, אך בהמשך השנה הצמיחה צפויה להשתפר והחברה תצמח ב-7% ב-2015 (לעומת 8% ב-2014 ו-5%-8% ב-2016-2019). יעד שולי הרווח הגולמי של החברה הוא 52%-55%.

בשורה התחתונה, אנו מעריכים שהחדשנות הטכנולוגית והיעילות התפעולית של נובה יעזרו לה לצלוח את החולשה בטווח הקצר ולצמוח בטווח הארוך. אנו מעריכים שבשנים הקרובות תצטרף נובה לתהליכי הקונסולידציה בענף. הסיכונים העיקריים בהשקעה כוללים את השימוש המצומצם בנכסיה הנזילים, שמעיב על יכולת הצפת הערך לבעלי המניות, והיעדרה של אינטל מרשימת הלקוחות.

מחיר היעד שלנו למניה הוא 13.5 דולר, פרמיה של כ-32% על מחיר השוק, והוא מבוסס על מכפיל 12 לרווחי 2015 ועל המזומן בקופה. להערכתנו, האפסייד מפצה על הסיכון הגבוה שבפעילות ולכן אנו ממליצים על המניה "קנייה".

הכותב הוא אנליסט בבנק הפועלים

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם