לפיד: "עם טרור וגזענות צריך להתמודד בנחישות וללא פשרות"

יו"ר "יש עתיד" התארח באירוע "שבתרבות" בבאר-שבע והתייחס לאירועי הטרור בצרפת: "הלב נשבר מהאירועים הקשים שפוקדים את צרפת" ■ תקף את נתניהו: "התנהג בחוסר אחריות לאומי כשלא דרש את פירוז עזה לאחר 'צוק איתן'"

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד פתח הבוקר (שבת) את אירוע "שבתרבות" בבאר-שבע בהנחייתו של רועי כ"ץ. בפתח דבריו התייחס לפיד לאירועים הקשים בצרפת, הביע את תנחומיו ואמר: "הלב נשבר מהאירועים הקשים שפוקדים את צרפת. אני שולח את תנחומיי. זה נורא שיהודים נרצחים כי הם יהודים ואנשי רוח נרצחים כי הם אנשי רוח. יש הכרה שמחלחלת היום לאירופאים שעם טרור ועם גזענות צריך להתמודד בנחישות, בנוקשות וללא פשרות. מדינת ישראל מציעה לא רק תנחומים אלא כל עזרה שצריך. יש לנו ניסיון רב וכואב במלחמה בטרור. יהדות אירופה צריכה להבין שיש רק מקום אחד ליהודים והוא מדינת-ישראל".

לפיד המשיך ותקף בנושא את ראש הממשלה על הפסיביות המדינית לאחר מבצע "צוק איתן" ואמר: "ראש-הממשלה התנהג בחוסר אחריות לאומי כאשר לא דרש את פירוז עזה לאחר המבצע. השבוע שוחחתי על הנושא עם שר החוץ הנורבגי. נורבגיה עומדת בראש ועידת המדינות התורמות, שהתכנסו בקהיר לדון בשיקום עזה. היינו צריכים להיות שם ולדרוש פירוז לעומת שיקום. לא יכול להיות שייכנסו לעזה כספים לשיקום ללא שיוצאות משם משאיות עם קסאמים. תושבי הדרום לא מרגישים יותר ביטחון היום לעומת תחילת יולי 14".

לפיד המשיך במתקפה על תרבות השחיתות ואמר: "ניסיתי להעביר רפורמה בקק"ל, רפורמה שתאפשר שקיפות. מדובר ב-2 מיליארד שקל ששייכים לציבור הישראלי שהם חור שחור. אף אחד לא מפקח. אלו כספים שמשמשים חברי מרכז ומקורבים. אתה יודעים מה אפשר לעשות ב-2 מיליארד שקל? אתם יודעים כמה קשישים אפשר להוציא ממעגל העוני? אתם יודעים כמה רפורמות אפשר לקיים?".

משנשאל לפיד שינויים הצפויים ברשימת יש עתיד לכנסת אמר כי: "יש עתיד לא צריכה רענון. האנשים שלי עבדו פחות משנתיים, הם אנשים טובים וראויים והרשימה תישאר פחות או יותר כך. חיים ילין הצטרף אלינו ואני שמח מאוד על כך.

לפיד נשאל על השמועות כי אסי עזר מצטרף לשורות יש עתיד. לפיד הכחיש את העניין וענה כי: "אני מאוד אוהב את אסי, ואני מאוד גאה על פעילות יש עתיד למען הקהילה הגאה. אבל לא הצעתי לו תפקיד אצלינו".