ענת לוין מונתה למשנה למנכ"ל כלל ביטוח

לוין תחליף את שוקי בורשטיין ותכהן גם כמנהלת חטיבת השקעות, מימון ופיננסים ומנכ"ל כנף

ענת לוין / צלם: דור מלכה
ענת לוין / צלם: דור מלכה

לאחר שהודיעה אתמול על פרישתו עד סוף החודש של שוקי בורשטיין, מודיעה היום (ב') קבוצת כלל ביטוח על הצטרפותה של ענת לוין, שתחליף את בורשטיין כמשנה למנכ"ל, מנהלת חטיבת השקעות, מימון ופיננסים ומנכ"ל כנף (זרוע ניהול ההשקעות של הקבוצה). מבחינת המנכ"ל הכל יכול של הקבוצה, איזי כהן, ולוין עצמה, מדובר על שיתוף פעולה מחודש, כ-7 שנים לאחר שכהן עזב את מגדל.

איזי כהן מסר היום כי "אני מכיר את ענת שנים ארוכות ושמח לשוב ולעבוד איתה", בעוד שלוין מסרה כי "ישנו אתגר עצום בניהול הפיננסי בחברות ביטוח. ניהול כספי לקוחות וניהול תיק הנוסטרו, האחראי למרבית רווחי החברה, דורש הסתכלות רחבה על האסטרטגיה הפיננסית והעסקית הן בבחינת מוצרים חדשים ותוכנית הפיתוח העסקי של הקבוצה והן בבחינת אפיקי השקעה חדשים ומתקדמים".

בכלל ביטוח מציינים היום כי "לוין שימשה כמנהלת בכירה במגדל אחזקות בין השנים 1999-2010, כאשר ב-2002 קודמה על ידי איזי כהן, ששימש אז כמנכ"ל מגדל, למשנה למנכ"ל הקבוצה וראש חטיבת השקעות ואשראי", תוך שהם מוסיפים בצדק כי "בתקופה זו צמח היקף ניהול הנכסים בחטיבה במגדל מכ-30 מיליארד שקל לכ-100 מיליארד שקל. לוין הובילה את תפיסת ההשקעות בשוק המוסדי על ידי פיתוח יחידת השקעות בנדל״ן עצמאית, הקמת יחידת אשראי למימון חוץ בנקאי וכן הקמת יחידה להשקעות ישירות באקוויטי. בתקופתה מגדל גם הובילה את אסטרטגיית פיזור השקעות בחו״ל, הנחשבת כיום למקובלת בענף".

כאמור, מדובר מבחינת לוין לתפקיד אותו מילאה כבר בחברה לא פחות גדולה עד לפני 5 שנים. לוין היא מנהלת השקעות מוסדיות עם קבלות - מדובר בתפקיד אותו כבר מילאה בחברה אחרת - מגדל - לפני מספר שנים (שם שימשה עד מאי 2010 כמשנה למנכ"ל וראש תחום השקעות ואשראי).

מאז הספיקה להצטרף לבנק הפועלים שבו כיהנה כמשנה למנכ"ל וממונה על חטיבת שווקים פיננסים, ולאחר מכן חזרה לתקופה שנייה קצרצרה במגדל כיו"ר מגדל ביטוח ומנכ"ל מגדל אחזקות. היא עזבה את מגדל תוך חודשים ספורים, על רקע אי הסכמות עם הבעלים הדומיננטי שלמה אליהו ובנו עופר אליהו.