איש השיווק של 2014: מיכאל גולן, בעלי גולן טלקום

גולן נבחר בזכות הצלחתו לחדור לשוק הסלולר בישראל ולהביא למהפכת מחירים בקרב חברות הסלולר ■ "איש שיווק יוצא דופן, בעל חזון ורצון לשינוי"

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

מיכאל גולן, מנכ"ל ובעלים של חברת גולן טלקום, נבחר על-ידי איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של שנת 2014. גולן נבחר בזכות הצלחתו לחדור לשוק הסלולר בישראל ולהביא למהפכת מחירים בקרב חברות הסלולר.

גולן נכנס לשוק הסלולר בשנת 2012 והיה הראשון להציע חבילת שיחות "הכול כלול" במחיר של 99 שקל, מחיר שהלך וירד מאז. בעת כניסתו השוק פעל באמצעות 3 חברות סלולר - פרטנר, סלקום ופלאפון, ובאמצעות מפעילים וירטואליים כמו הום סלולר ורמי לוי, שנכנסו לשוק מעט לפניו.

לדברי איגוד השיווק, גולן הצליח למצב את החברה מיום השקתה כמובילת המהפכה בשוק הסלולר, באמצעות הצעת חבילות "הכול כלול" משתלמות ושמירה על יתרון תחרותי במחיר.

"כניסת גולן טלקום איפשרה אלטרנטיבה זולה יותר לצרכן הישראלי והביאה לתחרות שהובילה לירידת מחירים כוללת בשוק הסלולר. גולן טלקום הציעה, לראשונה בישראל, הצטרפות, רכישת קו וביצוע פעולות בחשבון אונליין, הפרדת כרטיס הסים מהמכשיר הנייד בעת הצטרפות למפעילה הסלולרית, שירות לקוחות בתוך החברה ומחיר זול לצרכן. כתוצאה מכך קיבלה גולן טלקום מעמד של חברה לגיטימית מול המתחרים, כאשר היום יש לה יותר מ-615 אלף לקוחות חדשים עם 12% נתח שוק, והיא מובילה בראש טבלת הניידים החודשית מדצמבר 2012 ועד היום".

על הבחירה בגולן אומרת ועדת השיווק של האיגוד כי היא התקבלה "בעקבות הצלחתו המדהימה של גולן בתחום הסלולר. גולן, איש שיווק יוצא דופן, בעל חזון ורצון לשינוי, עם כוח אדיר ומוטיבציה להשפיע, הצליח לגרום למהפכה אמיתית בכך שיצר תחרות מחירים, חדשנות וגיוס מספר משתמשים רב בזמן כה קצר".