להחליף את העם

"פולישוק" כתובה נפלא ומשוחקת בכישרון - אז למה הרייטינג שלה נמוך?

פולישוק / צלם עודד קרני
פולישוק / צלם עודד קרני

להחליף את העם

"פולישוק", יום ב' 22:10, ערוץ 2 קשת

כמו מפלגה עם מצע נפלא ומועמדים מהשורה הראשונה שלא מצליחה "להתרומם" בסקרים, כך התברר לי לחרדתי שהפרק שעבר של "פולישוק" הצליח לגייס רק כ-12% רייטינג. אם כך, אולי צדק בן-אהרון המנוח כשקבע לאור הלם המהפך של 1977 ש"העם השתגע".

כתובה נפלא, משוחקת בכישרון, מעלה חיוך מריר על השפתיים בכל פרק - ועדיין הציבור אינו סבור שהיא ראויה ליותר אמון? אולי באמת הגיע הזמן להחליף את העם.

האמת? אפשר שהתקופה בעוכריה של "פולישוק": לכאורה החיבור בינה לבין הקדמת הבחירות היה אמור להיות חיבור מנצח. בפועל נדמה כי "פולישוק" פלשה למהדורות החדשות עד כדי כך, שבקושי שעה לאחר תומן אין לאף אחד כוח לעוד קצת פוליטיקה, גם אם זו באה היישר ממחוזות הדמיון (ועדיין נראית אמיתית כל-כך!).

בפרק שעבר טס פולישוק להוציא לעצמו דרכון פולני על רקע טקס הזיכרון באושוויץ (באקט שאומר כל-כך הרבה על הישראלים המחזיקים באזרחות כפולה), וכתוצאה מאי-הבנה הפך ל"קורבן" בתקרית "אנטישמית".

אז מה הבעיה, אתם שואלים? ובכן - שלפי המדידה, רק 12% מאיתנו הצביעו אמון באחת מסדרות המקור הטובות שתמצאו על המשך.

* ציון: 9

סלט יווני

"המנדולינה של קפטן קורלי", יום ב' 22:00, ערוץ הוט פריים

אין ספק כי אחת הסיבות להצלחתם של הספר והסרט שנעשה בעקבותיו הן רלוונטיות למכנה המשותף הרחב ביותר: רומן רומנטי מלא ברגשות אשם ועל רקע מאורעות היסטוריים כה דרמטיים הוא מתכון לא רע למנה של בתי-קפה, כזאת שתערב לכל חיך. אך יחד עם זאת, לפעמים זה בדיוק מה שצריך.

סלט יווני, כמו במקרה דנן בו מתאהבת ארוסתו היפה של דייג יווני (פנלופה קרוז) בקצין איטלקי כובש (ניקולאס קייג'), הוא אולי לא המנה שעליה חולמים בלילות, אבל אם משתמשים בירקות טריים, גבינת פטה טובה, שמן זית איכותי ותבלינים מתאימים, הוא יכול להיות מענג - וזה בדיוק מה שמעניק הסרט הזה: שעתיים של תענוג.

מי שמעדיף רומן אלטרנטיבי, יכול לצפות בהנאה ב"הילדים בסדר" (22:00, ערוץ yes1) שבו מגלה זוג לסביות: אנט בנינג וג'יליאן מור (שתי "המתבגרות בחן" הכי גדולות בהוליווד), שילדיהם פתחו במסע לגילוי אביהם, תורם הזרע שבזכותו נוצרו. שנון, מצחיק ומשוחק להפליא.