כתב אישום נגד בעלי בית ההשקעות אפולו בגין הלבנת הון

עפ"י כתב האישום, אילן מורגן גרם ללקוחות לרכוש ניירות ערך של חברות קנדיות חסרות פעילות, שבהן הוא היה בעל שליטה ושימש כנושא משרה בכיר

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד אילן מורגן, בגין שורת עבירות חמורות ובהן הנעה בדרכי תרמית, עבירות מירמה ועבירות הלבנת הון.

על-פי כתב האישום, שהוגש בידי עורכי הדין מאור ברדיצ'בסקי ויוני לבני, הניע מורגן את מנהל התיקים של בית ההשקעות אפולו שבבעלותו לרכוש לתיקי הלקוחות ניירות ערך של חברות קנדיות חסרות פעילות, שבהן היה הנאשם בעל שליטה ושימש כנושא משרה בכיר - כל זאת תוך שהציג ללקוחות ולמנהל התיקים באפולו מסמכים כוזבים והסתיר מהם את זיקתו לחברות.

על-פי כתב האישום, מורגן הוא שמכר את מניות החברות הקנדיות ללקוחות אפולו השקעות, הן ישירות, באמצעות חברה שבבעלותו, והן באמצעות ברוקר גרמני. בכך, נטען, גרם הנאשם ללקוחות הפסדים כספיים ניכרים של מאות אלפי יורו, שאותם שלשל לכיסו.

כמו כן מואשם מורגן כי שימש בפועל כנושא משרה באפולו והיה גורם דומיננטי הן בפן הניהולי והן בנושא ההשקעות. זאת, על אף שהחברה דיווחה על התפטרותו של מורגן מתפקיד דירקטור, והוא העביר את מניותיו לנאמנות עיוורת, בעקבות חקירה פלילית שהתנהלה נגדו, אשר לימים הבשילה להליך פלילי, אשר עודנו מתנהל.

לפי האישום, הנאשם הסתיר עובדה זו מרשות ניירות ערך, נוכח חששו כי הדבר יביא לשלילת רישיון ניהול התיקים של אפולו, וחרף החובה שהייתה מוטלת על אפולו למסור הודעה על כך.