מדד התחבורה: גט טקסי והרכבת שברו שיאים בדצמבר

חודש דצמבר, שבו חל חג חנוכה, הביא לרכבת ישראל שיא במספר נוסעים: 4.7 מיליון נסיעות - יותר מכל הנסיעות שנרשמו ברכבת בחודש עד היום

רכבת ישראל/ צלם:בן יוסטר
רכבת ישראל/ צלם:בן יוסטר

חודש דצמבר, שבו חל חג חנוכה, הביא לרכבת ישראל שיא במספר נוסעים: 4.7 מיליון נסיעות, יותר מכל הנסיעות שנרשמו ברכבת בחודש עד היום. בעבר ראינו כי מספר הנוסעים ברכבת עולה בחגים שיש בהם חופשות מבית ספר ומתקיימים אירועים המיועדים לילדים. משפחות הנוסעות לאירועים מסוג הפסטיגל (שהתקיים השנה באולמות בסמוך לתחנת הרכבת של האוניברסיטה בתל אביב), מעדיפות לעשות זאת ברכבת.

שיאים ממשיכה לשבור גם אפליקציית גט-טקסי, שמספר הנסיעות בה זינק בעוד 13% כמעט, זאת בחודש שבו האפליקציה המתחרה "אובר" (שעדיין לא מוסרת לנו נתונים), נתנה לנוסעים מחירי מבצע אטרקטיביים מאוד - הם הוזילו ב-20% כל נסיעה. הגידול המתמשך במספר הנסיעות בגט-טקסי תמיד חשוד כפונקציה של הגירת נהגים, שהופכים מנהגים של תחנות רגילות לנהגים דרך האפליקציה. העובדה שגט טקסי צומחת גם כשיש לה מתחרה אגרסיבי, מחזקת את ההנחה שמספר הנסיעות במוניות עולה גם באופן אבסולוטי. עד ששוק המוניות כולו לא יעבור למערכות שעוקבות אחרי מספר הנסיעות, לא נוכל לדעת זאת.

בכבישים התנועה מתגברת. כביש 6 עלה באופן משמעותי בדצמבר (9.8%), נתיבי איילון חזרו לדווח והתייצבו על 708 אלף נסיעות ביום חול בחודש (אין נתונים מהחודשיים שעברו בשל תקלות בשרתים המונים). הנתיב המהיר עלה ב-11%, ולראשונה העלייה בנסיעות כלי הרכב היתה חדה בעוד שהנסיעות בשאטלים עלו באופן מתון מאוד (3% בסך הכל). את ההבדל עשה אולי מזג האוויר הקריר, שדוחף את הנהגים להישאר בתוך המכונית ולהיכנס בה לעיר, חרף מחיר הנסיעה בנתיב עצמו, ועלויות החניה.

מדד התחבורה
 מדד התחבורה