גאדג'טים: Fitbit Charge - צמיד חכם המנטר צעדים ושינה

ה-Charge הוא בסך הכל צמיד טוב: נוח לענוד אותו על היד, הוא מספק מידע רב ומעודד ללכת יותר, הסוללה מחזיקה שבוע והחיבור לסמארטפון מאפשר הצגת שיחות

קטגוריית הצמידים החכמים היודעים לנטר צעדים ממשיכה להביא מוצרים חדשים לשוק. חברת FitBit שהשיקה כבר מספר מוצרים בתחום, החלה למכור בארץ ברשת באג את הדגם החדש שלה - Charge.

מסך: ה-Charge הוא הדור החדש של דגם ה-Flex, שנמכר כבר כשנה וחצי בארץ (בחו"ל היה גם דגם Force). החידוש המשמעותי הוא בעיצוב המחוספס יותר של הצמיד ובמסך הקטן המשמש גם כשעון ומספק מידע על מספר צעדים, מרחק, מספר מדרגות שעליתם ומספר הקלוריות שנשרפו.

סמארטפון: חידוש חביב ב-Charge הוא תקשורת עם הסמארטפון. הצמיד מציג חיווים על שיחות נכנסות באמצעות רטט ותצוגה של שם המתקשר (באנגלית בלבד) או המספר. מדובר ביכולת נחמדה, שבהחלט מוסיפה למוצר.

מדידות: כאמור, הצמיד יודע למדוד את הצעדים במשך היום, כאשר אפשר לקבוע יעדים - למשל 10 אלף צעדים ליממה. הבעיה עם ה-Charge שהוא לא תמיד מדייק. הצמיד רגיש מאוד לתנועות והוא סופר צעדים גם כשיושבים ומזיזים את הידיים. מצד שני, לא נתקלנו בבעיות בספירת צעדים.

גם מדידת המדרגות לא תמיד מדויקת, רק שכאן, הצמיד סופר מדרגה אחת, על מספר רב של מדרגות. למרות החסרונות, הצמיד עושה את העבודה שלו ומצליח לעודד את המשתמש להגדיל את מספר הצעדים במטרה להגיע ליעד היומי.

בקטגורית השינה, ה-Fitbit היה מוצלח יותר והציג חיווי של שעות השינה, מספר הפעמים שהתעוררנו בלילה או שהיינו בשינה חסרת מנוחה. בניגוד ל-Flex, אין צורך להעביר את הצמיד באופן ידני למצב שינה. ה-Charge יודע לזהות את המעבר לשינה באופן אוטומטי בשעות הלילה.

עמידות: ה-Charge עמיד לגשם וזיעה, אבל הוא לא מיועד לשימוש בזמן מקלחת או שחייה.

אפליקציה: ה-Charge כולל אפליקציה המתקשרת עם הצמיד באמצעות תקשורת אלחוטית מסוג בלוטות'. האפליקציה מציגה נתונים סטטיסטיים על הפעילויות של המשתמש, כולל אפשרות הזנה של אוכל הנצרך במשך היום. חבל שהאופציה הזו לא רלוונטית ולא כוללת מאגר מזון מקומי. הצמיד גם משמש כשעון מעורר עם רטט עדין, המסוגל להעיר את המשתמש מבלי להפריע לבן/בת הזוג שלו.

סוללה: הסוללה מחזיקה כשבוע, כאשר את הטעינה שלה צריך לבצע באמצעות כבל מיוחד המגיע בערכה.

בשורה התחתונה, ה-Charge הוא בסך הכל צמיד טוב: נוח לענוד אותו על היד, הוא מספק מידע רב ומעודד ללכת יותר, הסוללה מחזיקה שבוע והחיבור לסמארטפון מאפשר הצגת שיחות.

מחיר: 650 שקל.

ציון: 8.