יוחנן פלץ אישר תשלום של 10 מ' ש' לאשתו של אטרקצ'י

סיגל אטרקצ'י תעניק שירותים משפטיים בשלוש השנים הקרובות ■ פלץ מחזיק כ-8.5% ממניות החברה

יעקב אטרקצ'י / צילום: דן מילר
יעקב אטרקצ'י / צילום: דן מילר

אסיפת בעלי המניות של חברת הנדל"ן אאורה אישרה את חידוש ההסכם לקבלת שירותים משפטיים ממשרד עוה"ד אטרקצ'י ושות' של סיגל אטרקצ'י, אשתו של בעל השליטה באאורה, יעקב אטרקצ'י. ההסכם שאושר צפוי להזרים למשרד כ-10 מיליון שקל במצטבר בשלוש שנים - יותר מ-3 מיליון שקל בכל שנה.

סכום זה חושב לפי תשלום של 1.5% בתוספת מע"מ למשרד עוה"ד של אטרקצ'י, מכל חוזה מכר למכירת דירה שנחתם בין אאורה לבין לקוחותיה.

ההסכם אושר חרף התנגדותה של חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי, שהעלתה טענות נגד גובה שכר הטרחה והליך ההתמחרות שביצעה אאורה לקבלת השירותים המשפטיים. מהעדכון בנושא שפרסמה אמש אאורה עולה, כי בית ההשקעות ילין לפידות הצביע נגד אישור ההסכם, אולם אטרקצ'י נהנה מתמיכתו של בעל המניות יוחנן פלץ, המחזיק בכ-8.5% מהון החברה, ואינו נחשב לבעל עניין בהחלטה.

פלץ, איש עסקים פרטי, החל להשקיע באאורה עוד כשהייתה בידי צמד בעלי השליטה הקודמים - בועז משעולי ויוסף צליח, לפני שקרסה ועברה לידיו של אטרקצ'י במסגרת הסדר חוב בהיקף של 240 מיליון שקל. פלץ החזיק גם באג"ח אאורה, שבחלקן הומרו בעבר למניות. בעבר כיהן פלץ כדירקטור באאורה, וכיום נציגת המשפחה בדירקטוריון היא בתו, עו"ד עינת פלץ-פולג.

עוד עולה מפירוט ההצבעות, כי בעלי המניות אישרו גם את הארכת הסכם העסקתו של יעקב אטרקצ'י כמנכ"ל אאורה, תמורת דמי ניהול חודשיים של 90 אלף שקל, צמוד למדד, ותמורה נוספת של 10,000 שקל עבור השתתפויות בעלויות, והחזר הוצאות בהתאם לנוהלי החברה.

בעלי המניות גם אישרו את העלאת שכר סמנכ"ל הכספים של החברה, יוחאי אבטן, ב-20%, מ-50 אלף שקל ל-60 אלף שקל בחודש.

אטרקצ'י השלים את רכישתה של אאורה מכונס הנכסים במסגרת הסדר חוב לפני כשלוש שנים. כחלק מההסדר, אישרו נושי החברה את הסכם העסקתו בחברה, וכן הסכם לקבלת שירותים משפטיים של עריכת דין וליווי בתחום הנדל"ן ממשרד עוה"ד של אשתו, סיגל אטרקצ'י.

מאז, במקביל לייצוב החברה והגדלה משמעותית של נפח פעילותה, צברו בני הזוג תגמולים בהיקף מצטבר של יותר מ-12 מיליון שקל - עיקר הסכום לסיגל, שנהנתה בשלוש השנים האחרונות מתגמולים שנתיים בטווח של 2.4-3.3 מיליון שקל.