האפיפיור: "תהיו אחראיים, תפסיקו להתרבות כמו ארנבים"

לאחר שנפגש עם ילדים שננטשו בידי הוריהם בפיליפינים, התייחס האפיפיור בדרך לא שגרתית לדרכים להורדת הילודה בקרב המאמינים הקתולים ■ צפו באמירה הלא שגרתית של הכס הקדוש והמעופף

האפיפיור פרנציסקוס / צילום: רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס / צילום: רויטרס

שיחות לא שגרתיות במטוס: במהלך טיסה שהתקיימה אמש (ב') מאסיה לאירופה, בחר האפיפיור פרנציסקוס להתייחס לסוגיית הילודה באופן יוצא דופן. "יש החושבים שכדי להיות קתולים טובים עלינו להתרבות כמו ארנבים, אבל לא - משמעותה של הורות היא להיות אחראיים", אמר הכס הקדוש בטיסה, לאחר שהושפע מפגישתו עם ילדים נטושים בפיליפינים.

האפיפיור פרנציסקוס, הידוע בסגנונו הישיר והנגיש, אמר את הדברים לאחר ביקור בפיליפינים שם נפגש עם ילדים יתומים וכאלה שננטשו בידי הוריהם. עם זאת, ציין פרנציסקוס, כי בכדי להימנע מילודה הכנסייה מאשרת שימוש באמצעיים טבעיים בלבד, כמו הימנעות מקיום יחסי מין בימי הפוריות של האישה.

אתמול המריא מנהיג העולם הקתולי ממנילה לרומא, לאחר תום הביקור וניצל את זכות הדיבור שניתנה לו במטוס. תך כדי השיחה עם העיתונאים הרבים, ביקר האפיפיור שלא במתכוון מדינות מפותחות וארגונים בינלאומיים, שלטענתו מנסים להשפיע על סגנון החיים והערכים של צעירים במדינות עניות.

לדברי פרנציסקוס, המערב מתנה מימון לחינוך למדינות אסיה בקבלת ערכים מסוימים שדורסים את ההיסטוריה המקומית. האפיפיור טען כי ניסיונות אלו "דומים לתעמולה הפאשיסטית במאה ה-20", בהשוואה נוספת שעשויה לעורר מחלוקת.