האם 100 אלף שקל יהוו פיצוי הולם על חופשה שנהרסה?

בתביעה נגד אייר ברלין טוענים התובעים כי כשהגיעו לנתב"ג עם הילדים, החברה טענה כי הכרטיסים שלהם לא שולמו וסירבה להעלותם לטיסה

אייר ברלין לוגו / מתוך אתר החברה
אייר ברלין לוגו / מתוך אתר החברה

100 אלף שקל - זה הסכום ששתי משפחות ממרכז הארץ תובעות מחברת התעופה הגרמנית אייר ברלין. הסיבה: סירבה להעלותם לטיסה למרות ששילמו מראש עבורה.

שתי משפחות (7 איש בסך-הכול) הגישו באחרונה לבית המשפט השלום בפתח-תקווה תביעה על סך 104 אלף שקל נגד אייר ברלין ונגד חברת הנסיעות הולידיי טרוול, נציגת אייר ברלין בישראל באותה עת. התובעים טוענים, באמצעות עו"ד גיל מיכליס, כי אייר ברלין סירבה להטיסם לברלין, וזאת למרות ששילמו מראש עבור כרטיסי הטיסה ואף קיבלו אישור על כך.

על-פי כתב התביעה, בחודש אוגוסט 2014 הזמינו שתי המשפחות 7 כרטיסי טיסה הלוך ושוב לברלין דרך אתר האינטרנט של אייר ברלין. ביום הטיסה המיוחל הגיעו התובעים לנתב"ג כ-4 שעות לפני הטיסה, אך מסיבה שאיננה ברורה להם נאמר להם על-ידי נציגת הקרקע של אייר ברלין כי לא יוכלו לעלות לטיסה, מאחר שהכרטיסים שבידם מופיעים בסטטוס "מבוטלים".

"התובעים הופנו לנציגת שירות הלקוחות של חברת התעופה, שאישרה כי הם אכן מיועדים לטיסה לברלין, אך לטענתה, התקבלה הוראה מגרמניה שלא להעלותם על הטיסה, כיוון שהכרטיסים לא שולמו. כל ניסיונותיהם להציג את האישורים על הזמנת הכרטיסים והתשלום בגינם - עלו בתוהו, והפתרון היחיד שהוצא להם הוא לרכוש כרטיסי טיסה חדשים ובמזומן", מגולל עו"ד מיכליס את פרטי המקרה.

עוד לדבריו, בלית-ברירה, כשהתובעים נמצאים בסיטואציה מורטת-עצבים עם ילדיהם הקטנים, הם החליטו לרכוש כרטיסי טיסה חדשים ולצאת לחופשה המיוחלת. אלא שאז, בעודם משלמים עבור כרטיסי הטיסה החדשים, נאמר להם כי לא יספיקו למסור בזמן את המזוודות לטיסה לברלין, ושהן יגיעו אליהם באיחור של יומיים.

"בנסיבות האלה לא נותר לתובעים אלא לוותר על הטיסה, לבטל את החופשה המתוכננת לגרמניה ולהישאר בארץ", אומר עו"ד מיכליס, שמחדד כי אייר ברלין היא שארגנה את הטיסה, הנפיקה את כרטיסי טיסה ואישרה אותם, ולכן היא האחראית הישירה לביצוע הטיסה כלפי התובעים.

"משסירבה החברה להעלותם לטיסה ללא כל סיבה מניחה את הדעת, היה עליה ליידע את הנוסעים בסיבת הסירוב ולדאוג לרווחתם עד למציאת טיסה חלופית עבורם", הוא טוען.

אביטל ביבי, אחת התובעות בתיק, מוסיפה: "אני משוכנעת כי בית המשפט לא יתקשה להבין את הסיוט ואת עוגמת-הנפש העצומה שהיו מנת חלקנו, כאשר הגענו עם ילדים ותינוקות לדלפקי הצ'ק-אין של חברת אייר ברלין בנתב"ג בדרך לחופשה משפחתית בגרמניה, רק כדי לגלות שהחופשה נגזלה מאיתנו, ונאלצנו להישאר בישראל. אייר ברלין ביטלה בלי כל הסבר את כרטיסי הטיסה אותם הזמנו באמצעות האינטרנט, למרות ששילמנו עליהם במיטב כספנו".

תגובת אייר ברלין: "הנושא נדון בבית המשפט".