ציון קינן: "הבנקים בישראל יציבים בהשוואה לגוש האירו"

בפורום דאבוס אמר מנכ"ל בנק הפועלים כי "שוק העבודה המשיך להראות נתונים טובים, כולל אבטלה נמוכה והמשך הגידול בתעסוקה. הירידה ברמת המחירים בישראל, שונה לחלוטין מהדפלציה שבגוש האירו וביפן, שם ירידת רמת המחירים מקורה במיתון העמוק"

ציון קינן / צילום: תמר מצפי
ציון קינן / צילום: תמר מצפי

"בהשוואה בינלאומית, מצבו של המשק הישראלי דומה יותר למצבה המשופר של ארה"ב מאשר למצבם העגום של גוש האירו ויפן, המתמודדים עם מיתון ודפלציה מבנית", כך אמר היום (ד') מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן, המשתתף במפגש העולמי השנתי בדאבוס 2015.

קינן אמר כי "אחד מהמסרים העיקריים מהדיונים בדאבוס: שנת 2015 צפויה להתאפיין בתנודתיות גבוהה במיוחד בביצועים הכלכליים והפיננסיים. המצב בגוש האירו מעורר דאגה, ייקח עוד זמן רב עד שגוש זה יראה סימני התאוששות". לדבריו, "התנודתיות הרבה, וריבוי ההתפתחויות הבלתי צפויות, מגדילים את אי-הוודאות סביב כל תחזית. רק שלושה חודשים אחרי שקרן המטבע הבינלאומית פרסמה את תחזיותיה הגלובליות, וכבר השבוע תחזיות אלה עברו שינויים משמעותיים.

קינן ציין כי "מערכת הבנקים בישראל ממשיכה לבלוט ביציבותה בהשוואה לגוש האירו, יפן, ומשקים מתעוררים רבים. משקיעים גלובליים ממשיכים להתעניין במשק הישראלי, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה, הפארמה, וגם בתחום הפיננסי.

"אצלנו, שוק העבודה המשיך להראות נתונים טובים, כולל אבטלה נמוכה והמשך הגידול בתעסוקה. הירידה ברמת המחירים בישראל, שונה לחלוטין מהדפלציה שבגוש האירו וביפן, שם ירידת רמת המחירים מקורה במיתון העמוק, ואילו אצלנו, הגידול בתחרות בענפים מסוימים, כגון התקשורת והמזון, והירידה במחירי האנרגיה, הן אלה שהביאו לירידה במדד המחירים לצרכן".

בפגישות עם משתתפים בכירים בכנס בדאבוס, כולל קובעי מדיניות כלכלית בעולם, הדגיש קינן ש"הקמת ממשלה חדשה אחרי הבחירות תהווה הזדמנות אדירה להתוות אסטרטגיה כלכלית רב שנתית שתחזיר את המשק שלנו לסביבת צמיחה גבוהה מהנוכחית. חשוב שהממשלה שתקום תקיים דיאלוג עם המגזר העסקי. יש למגזר העסקי הרבה מה לתרום ברעיונות ליוזמות חדשות ולצעדי מדיניות שיהפכו את ישראל לחברה וכלכלה עוד יותר אטרקטיבית עבורנו כישראלים כמו גם עבור המשקיעים הגלובליים שפגשתי בכנס ושממשיכים להתעניין במשק הישראלי".