הכנסת אישרה את העלאת שכר המינימום ל-5,000 שקל

העלאת השכר תתבצע ב-3 פעימות, החל מאפריל השנה ועד ינואר 2017 ■ ניסנקורן: "צעד חשוב במסע לצמצום פערים בחברה הישראלית" ■ הרצוג: "זהו צעד חברתי חיוני. אני שמח שנתניהו התעשת והחליט לשתף פעולה"

הכנסת אישרה את העלאת שכר המינימום ל-5,000 שקל ב-3 פעימות, כאשר באפריל השנה יעלה השכר ל-4,650, ביולי 2016 יעלה ל-4,825 שקל ובינואר 2017 השכר יעלה ל-5,000 שקל.

זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישר לעגן בחקיקה עוד בתקופת הבחירות את המתווה שסוכם בין נציגי המדינה לנציגי הסתדרות העובדים הכללית החדשה בדבר העלאת שכר המינימום לסך של 5,000 שקל, ב-3 פעימות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי "בתור הנציג של 700 אלף עובדים בישראל וכמי שזעק את זעקתם, הערב אפשר לברך על המוגמר. מדובר בשיעור ההעלאה הגבוה ביותר של שכר המינימום וזו בשורה חשובה לרבע מכוח העבודה בארץ. עשינו צעד חשוב במסע לצמצום פערים בחברה הישראלית. יש עוד עוולות רבות שצריך לתקן וההסתדרות תמשיך לעמוד בחזית המאבק החברתי ולפעול לתיקונן. אני מברך את כל סיעות הבית".

ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הציוני, אמר בתגובה כי "זהו צעד חברתי חיוני. מגיע לאזרחי ישראל להשתכר ולחיות בכבוד, אני שמח שנתניהו התעשת והחליט לשתף פעולה לפחות פעם אחת לקראת סוף כהונתו ולא לשוב ולהעניש את אזרחי ישראל מטעמי שרידות פוליטית".

בדבריו ברך הרצוג את אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות על כך שמאבקו הביא לאישור החוק. "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם ניסנקורן וההסתדרות במאבקנו ארוך השנים להעלאת שכר המינימום, ועל כך שהביאו לאישור בהסכמה עם המעסיקים, תוך יצירת מציאות שלא תפגע בבעלי מוגבלויות הנעזרים בעובדי סיעוד", אמר.