אריאל: ההשתלחות התקשורתית ברמ"י חסרת שחר

שר הבינוי והשיכון במכתב לעובדי רמ"י: "כמי שמכיר את בנצי ליברמן עשרות בשנים, וכמי שנחשף מקרוב לעבודתו המסורה והרצינית, כולי תקווה שלא יימצא רבב בפעילותו או בפעילותה של הרשות כולה"

אורי אריאל / צילום: רפי קוץ
אורי אריאל / צילום: רפי קוץ

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, יצא היום (ה') להגנת מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בנצי ליברמן, שנחקר בשבוע שעבר בחשד לניהול עסקאות תוך ניגוד עניינים.

במכתב ששלח היום לעובדי רמ"י כתב אריאל: "בימים אלה נמצאת הרשות והעומד בראשה בליבה של מתקפה תקשורתית אשר מנסה למחוק את הצלחות רמ"י בשנים האחרונות ובשנה האחרונה בפרט.

"כמי שמכיר את בנצי ליברמן עשרות בשנים, וכמי שנחשף מקרוב לעבודתו המסורה והרצינית, כולי תקווה שלא יימצא רבב בפעילותו או בפעילותה של הרשות כולה, ועוד נכונו לו משימות רבות וגדולות בהצעדת הרשות.

גם אתם, עובדי הרשות, צריכים להיות גאים במקום עבודתכם ובהישגים שלכם, בוודאי בימים אלה, עת נמצא נושא הדיור בראש סדר העדיפויות הלאומי. אל תיפול רוחכם מהשתלחויות תקשורתיות אשר הנכם יודעים היטב כי אין ביניהן ובין המציאות דבר".

כזכור, במסגרת הפרשה האמורה נבדקים חשדות כי בנצי ליברמן היה מעורב בקידום כמה עסקאות של רמ"י תוך ניגוד עניינים, כאשר מנגד ייצג את הצדדים השניים לעסקאות מקורבו, חבר הכנסת לשעבר, עו"ד נחום לנגנטל.

בשבוע שעבר נחקרו ליברמן ולנגנטל במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה ושוחררו למעצר-בית. בין היתר נבדקות עסקאות שקידמו לכאורה השניים בקשר עם קרקעות המלח באילת ובעתלית שבבעלות משפחת אריסון וכן בקשר לקרקעות של חברת אל הר מקבוצת קרדן.

שלשום (ג') שבה המשטרה למשרדי רמ"י בירושלים, ביצעה שורה של פעולות חקירה וכן גבתה עדות ממספר בכירים ברמ"י.