הטיפ היומי: בנק שווייצרי מומלץ "קנייה" למרות השינויים בפרנק

במחלקת המחקר של מריל לינץ' מאמינים שהחוזק של יוליוס בר בתחומי הליבה נותר ללא פגע ■ מורידים מחיר יעד מ-54 פרנק שווייצרי ל-47 פרנק שווייצרי, פרמיה של 26% על מחיר השוק

יוליוס בר / צילום: רויטרס
יוליוס בר / צילום: רויטרס

מניית הבנק Julius Baer נסחרת בבורסה של שווייץ לפי שווי שוק של 8.3 מיליארד פרנק שווייצרי (כ-9.6 מיליארד דולר). מדובר בקבוצת בנקאות עם מיקוד ייחודי על שירותים וייעוץ ללקוחות פרטיים שווייצרים וזרים, ופעילות ביותר מ-25 מדינות כולל נוכחות חזקה באסיה.

אחרי נפילה של כ-20% במניה מאז הודעת הבנק המרכזי של שווייץ על ביטול תקרת שער החליפין פרנק-אירו, אנו חוזרים על המלצת ה"קנייה" שלנו למניית הבנק.

למרות שהמצב נותר נזיל, שער החליפין ומחיר המניה הנוכחיים משקפים מכפיל רווח שמהווה דיסקאונט של 10% ביחס לקבוצת ההשוואה - מנהלי נכסים אירופיים - ולהערכתנו, הדיסקאונט הזה אינו מוצדק. אנחנו מאמינים שהחוזק של יוליוס בר בתחומי הליבה נותר ללא פגע, בפרט תזרים חזק נטו מאסיה-פסיפיק ומשווקים מתעוררים.

אנחנו מעריכים שתהיה השפעה נייטרלית עד חיובית מתונה על מצב ההון של יוליוס בר בעקבות הצעד האחרון בשוק המט"ח. אנחנו גם רואים פוטנציאל להקלה על רקע פשרת המס שנתחמה בארה"ב במונחי פרנקים שווייצריים, שאותה אנו מעריכים ב-800 מיליון פרנק.

התנודתיות בשוק המט"ח, בעקבות הודעת הבנק השווייצרי המרכזי, יוצרת קטליזטור פוטנציאלי לפעילות מסחר ערה יותר, ובכך עשויה להשפיע לטובה על שולי הרווח הגולמי של יוליוס בר. הבנק יפרסם את הדוחות הכספיים שלו לסיכום שנת 2014 בתחילת פברואר, ונכון להיום תחזית הרווח הנקי שלנו למניה גבוהה ב-3% מקונצנזוס האנליסטים. לדעתנו, יש סיכוי שהבנק יעדכן את יעדיו לשנת 2015 על רקע האירועים בשוק המט"ח.

תזת ההשקעה שלנו למניית יוליוס בר: אנו אוהבים את הערך שהבנק מציע בשוק הבנקאות הפרטית. אנחנו מצפים מיוליוס בר להיות אחד ה"מנצחים" בתחום הבנקאות הפרטית, לאור הנוכחות שלו באזורים צומחים במהירות (שווקים מתעוררים ואסיה), המוניטין והגודל שלו. המלצתנו למניה היא "קנייה" ומחיר היעד יורד מ-54 פרנק שווייצרי ל-47 פרנק שווייצרי, פרמיה של 26% על מחיר השוק.

מחלקת המחקר, מריל לינץ'

■ הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.