הגילוי שסיבך את ניצב קובי כהן: שיחות חיזור בוואטסאפ

במסגרת החקירה נגד מפקד מחוז ש"י הפורש, איתרו במח"ש התכתבויות המעידות לכאורה על הקשר בינו לבין השוטרת שעבדה תחתיו ■ למרות הכחשותיהם הועבר לפיקוד הבכיר מסר שלפיו כהן לא יוכל להמשיך בתפקידו

ניצב קובי כהן/ צילום:איל יצהר
ניצב קובי כהן/ צילום:איל יצהר

חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) איתרו בטלפון הנייד של מפקד מחוז ש"י הפורש, ניצב קובי כהן, התכתבויות באפליקציית וואטסאפ בעלות אופי מיני עם השוטרת שעמה על-פי החשד קיים קשר אסור - כך נודע לוואלה! חדשות.

עם זאת, במהלך עדותה הכחישה השוטרת שעבדה תחת ניצב כהן כי בין השניים היה קשר מיני כלשהו. גם הקצין הבכיר הכחיש קיומו של קשר רומנטי עם השוטרת.

על הבדיקה במח"ש נגד ניצב כהן פורסם לראשונה בוואלה! חדשות בתחילת החודש. ביום חמישי האחרון נחקר כהן במשרדי מח"ש בחשד שקיים יחסים אסורים עם השוטרת או לחלופין ביצע בה עבירות מין אחרות. אתמול בבוקר, לאחר ששמו הותר לפרסום, הוא הודיע על פרישה משורות המשטרה.

הבדיקה נגד ניצב כהן החלה לאחר שלידי מח"ש הגיע מכתב תלונה אנונימי. כמו כן, בנוסף לתלונה, לידי מח"ש הגיעה התכתבות בפייסבוק של כהן עם פקודתו, שבה הבטיח לשוטרת כי אם היא "תיצמד אליו" ותתלווה אליו למסע המשטרה לפולין, "יהיה לך טוב", כלשון הקצין. בהתכתבות נראה, לכאורה, כי הקצין הבכיר אף הבטיח לשוטרת שהיא תקודם בארגון. מההתכתבות עולות גם מחמאות של כהן לשוטרת, בהן תיאר כמה הוא "מחבב" אותה.

במח"ש בדקו אם כהן התערב בהחלטה לצרף את השוטרת למשלחת לפולין של המשטרה שבראשה הוא עמד - בניגוד לדעת מפקדיה. החוקרים גבו עדויות מהמפקדים של השוטרת והבינו כי השיבוץ אכן היה בניגוד לנהלים. כתוצאה מכך אותתו במח"ש לסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה כי בנסיבות אלה כהן לא יוכל להמשיך בתפקידו.