לאחר 6.5 חודשים בכלא: שולה זקן יוצאת לחופשי

ראש לשכת אולמרט לשעבר, שהורשעה בקבלת שוחד בתיק הולילנד במסגרת הסדר טיעון, ריצתה כחצי שנת מאסר, לאחר שתקופת מאסרה קוצרה בשליש

"תודה רבה לקדוש ברוך הוא, שנתן לי לעבור את הניסיון הזה. אני מקווה שעברתי אותו כמו שצריך" - כך אמרה היום (ב') שולה זקן עם יציאתה מהכלא.

זקן השתחררה היום אחרי 6.5 חודשי מאסר בכלא נווה תרצה. היא נפגשה עם בני משפחתה ונסעה לביתה בירושלים.

זקן החלה לרצות את מאסרה ב-15 ביולי אשתקד, והשתחררה היום לאחר שוועדת השחרורים של שב"ס החליטה לקצר שליש מתקופת מאסרה.

זקן, שהייתה משך שנים מזכירתו ואשת אמונו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נדונה ל-11 חודשי מאסר בגין הרשעתה בקבלת שוחד והלבנת הון בפרשת הולילנד. בנוסף, נגזרו על זקן שנתיים וחודש מאסר על-תנאי וקנס של 25 אלף שקל. כל זאת, במסגרת הסדר טיעון והסדר עדת מדינה שחתמה עם הפרקליטות.

אם זקן לא הייתה חותמת על ההסדר, היא הייתה צפויה לשבת בכלא שנים ארוכות. ואולם, רגע לפני שהורשעה בתיק הולילנד, חתמה זקן על הסדר מזהיר מבחינתה: בתמורה לכך שהביאה לפרקליטות קלטות של שיחות שניהלה עם אולמרט ולכאורה מפלילות אותו בשורת פרשות (בהן פרשת טלנסקי), היא קיבלה עונש מקל של 11 חודשי מאסר בלבד, פחות יום.

חידוש משפט טלנסקי

בעקבות הראיות החדשות שסיפקה זקן - ההקלטות ויומניה - נפתחה במארס האחרון חקירה חדשה נגד אולמרט, בחשד לשיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה בנסיבות מחמירות והטרדת עד. זאת, לאחר שמהקלטות עלה לכאורה כי אולמרט ועורך דינו, נבות תל-צור, ניסו להניא אותה מלחתום על עסקת טיעון, וכי אולמרט תידרך אותה לכאורה בנוגע לעדותה בבית המשפט.

בנוסף, בעקבות הראיות החדשות שסיפקה זקן, הוחלט על פתיחתו מחדש של משפט טלנסקי, בו זוכה אולמרט לפני כשנתיים וחצי.

הרשעתה של זקן בתיק הולילנד הייתה הרשעתה השלישית, אחרי שהורשעה קודם לכן בפרשת ראשונטורס ובפרשת המינויים ברשות המסים. בפרשת רשות המסים, בה נקבע כי גורמים חיצוניים התערבו בקביעת מינויים ברשות, הורשעה זקן במירמה והפרת אמונים ונדונה ל-4 חודשי עבודות שירות.‏

בפרשת ראשונטורס הועמדה זקן לדין יחד עם אולמרט בגין מימון כפול ומשולש של נסיעותיו של ראש הממשלה לשעבר לחו"ל. כאמור, אולמרט זוכה בפרשה זו בבית המשפט המחוזי, אך זקן הורשעה בקבלת דבר במירמה (עבירה אחת כלפי הארגונים שמימנו את נסיעותיו של אולמרט ועבירה שנייה כלפי חשבות משרד התמ"ת) ובעבירה של מירמה והפרת אמונים, ונדונה לעבודות שירות.‏

זקן תוכל לפתוח כעת דף חדש, בעוד שפטרונה לשעבר, אולמרט, עדיין נאבק על גורלו בבית המשפט העליון, בערעור שהגיש על הרשעתו בקבלת שוחד במשפט הולילנד, בו נדון ל-6 שנות מאסר; ובמקביל - בבית המשפט המחוזי בירושלים - בו עומד אולמרט לדין במשפט טלנסקי המחודש בגין כספים לא חוקיים לכאורה שקיבל במשך השנים מאיש העסקים היהודי-אמריקאי מוריס טלנסקי.