כרגיל: אליפות אוסטרליה היא הסיוט של רפאל נדאל

הטניסאי הספרדי שוב הודח מוקדם מהגראנד סלאם במלבורן ■ זה לא הפתיע יותר מדי - בהתחשב במצבו הפיזי הבעייתי, ובהיסטוריה העגומה שלו בטורניר

רפאל נדאל, אליפות אוסטרליה 2014, טניס / צלם: רויטרס
רפאל נדאל, אליפות אוסטרליה 2014, טניס / צלם: רויטרס

זאת לא בדיוק סנסציית ענק בהתחשב במצבו הבריאותי - אך עדיין עולם הטניס הופתע הבוקר (ג') לגלות שרפאל נדאל הודח מאליפות אוסטרליה בשלב רבע הגמר, אחרי שהפסיד בשלוש מערכות (6-2, 6-0, 7-6) לתומאס ברדיך, המדורג שביעי בעולם. בכך קטע הצ'כי רצף של 17 הפסדים רצופים בכל טורנירי הטניס בהם שיחק מול הפנומן הספרדי.

המשמעות: לאחר שגם רוג'ר פדרר סיים את דרכו בגראנד סלאם במלבורן בסיבוב הקודם (הפסיד לאנדראה ספי האיטלקי), רק שניים מ"ארבעת הגדולים" של הסבב נותרו בטורניר (אנדי מארי גבר היום על היווני ניק קיריוס והעפיל לחצי הגמר; נובאק דיוקוביץ' ישחק מחר מול מילוש ראוניץ' הקנדי).

בכך, משמרת אליפות אוסטרליה את מסורת ההפתעות המסוימת שהחלה לבוא לידי ביטוי אצלה בשנה שעברה: אשתקד רק שניים מתוך הארבעה הגיעו לחצי הגמר (נדאל ופדרר). ב-2013 הגיעו שלושה מתוך הארבעה אל חצי הגמר (כשנדאל כלל לא הופיע לטורניר עקב פציעה), ב-2012 כולם העפילו לחצי, וב-2011 היה זה שוב נדאל שנעדר מהשלב המתקדם (הפסיד ברבע הגמר).

מתוך שש אליפויות אוסטרליה שנערכו מאז תחילת העשור - נדאל הצליח להגיע רק פעמיים אל חצי הגמר או למעלה מכך. הפעם היחידה בה הצליח הספרדי לחגוג זכייה במלבורן הייתה ב-2009.