בועז וכטל מ"עלה ירוק" מנפיק באוסטרליה טכנולוגיית קנביס

הטכנולוגיה, שפותחה באוניברסיטה העברית, מאפשרת מתן קנביס בבליעה או באמצעות השהייתו בפנים הלחי

יעקב מיכלין / צלם: איל יצהר
יעקב מיכלין / צלם: איל יצהר

חברת יישום, העוסקת במסחור טכנולוגיות שפותחו באוניברסיטה העברית, הודיעה על חתימת הסכם שיתוף-פעולה בלעדי עם חברת Phytotech medical לצורך פיתוח מערכות חדשות למתן קנביס רפואי. במקביל, הונפקה פייטוטק בבורסה של אוסטרליה, וגייסה 5.9 מיליון דולר אוסטרלי (כ-4.7 מיליון דולר אמריקאי).

הטכנולוגיה שהועברה לפייטוטק מאפשרת מתן קנביס בבליעה, או באמצעות השהייתו בחלק הפנימי של הלחי, באופן שמגביר את הזמינות לגוף של החומרים הפעילים של הקנביס CBD ו-THC.

הטכנולוגיה פותחה על-ידי פרופ' אברהם דומב ופרופ' אמנון הופמן מבית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית. מטרת החברה היא להעניק רישיון לשימוש בטכנולוגיית המתן החדשה לחברות המפתחות סוגים שונים של קנביס רפואי או תרופות המבוססות על החומרים הפעילים שבו.

פייטוטק היא חברה הרשומה באוסטרליה, אך התשתית המחקרית שלה ממוקמת בישראל. נוסף על טכנולוגיה של יישום, שבניהולו של יעקב מיכלין, היא מחזיקה בכמה טכנולוגיות אחרות בתחום מתן הקנביס הרפואי.

משקיעיה הם ברובם אוסטרלים, וכך גם צוות הניהול שלה, למעט המנכ"ל בועז וכטל, המוכר בישראל מפעילותו הפוליטית לשעבר - מייסד ומנהיג מפלגת "עלה ירוק", שחרתה על דגלה את לגליזציית הקנביס בישראל, אך לא הצליחה להיכנס לכנסת.

וכטל מסר כי "אנו סבורים שהמערכת החדשנית של יישום למתן תרופות דרך החלק הפנימי של הלחי מתאימה במיוחד לחומרים הפעילים בקנביס, ועוזרת להימנע מבעיות של אחידות במינונים ומבעיות בריאותיות, הנובעות מן הדרכים היותר סטנדרטיות לצריכת החומרים הללו".