חשד: העלים הכנסות ב-2 מיליון שקל מכתיבת עבודות סמינריוניות

רשות המסים עצרה שכיר בבנק הדואר בחשד שכתב לסטודנטים עבודות סמינריוניות ללא דיווח על ההכנסות ■ טען: "יצר הרע גבר עליי"

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

שכיר בבנק הדואר חשוד בהעלמת הכנסות של יותר מ-2 מיליון שקל שקיבל בתמורה לכתיבת עבודות סמינריוניות לסטודנטים תמורת תשלום ללא דיווח לרשות המסים. כשנשאל מדוע לא דיווח על ההכנסות, הוא השיב: "יצר הרע גבר עליי".

החשוד, תושב גבעת-שמואל בן 52, הוא בעל רישיון לראיית חשבון ועובד בבנק הדואר בירושלים בתפקיד פיקוח בנקאי. הוא נעצר אתמול (ג') ושוחרר בתנאים מגבילים - ערבות אישית בסך מיליון שקל, ערבות צד ג' בסך 200 אלף שקל, הפקדת מזומן או ערבות בנקאית בסך 20,000 שקל ואיסור יציאה מהארץ ל-180 יום.

החשוד התגלה במסגרת חקירה של מס הכנסה תל-אביב. בעקבות מידע שהתקבל בעניינו נפתחה חקירה סמויה שניתחה את חשבונות הבנק של החשוד, במהלכה נמצאו הפקדות והעברות בנקאיות רבות בסכום של למעלה מ-2 מיליון שקל במהלך 6 שנים מאז 2008, שלפי החשד, מקור הכספים הללו בתשלומי סטודנטים בעבור כתיבת עבודות סמינריוניות בשבילם.

עם המעבר לחקירה גלויה, נחקר החשוד וקשר את עצמו למיוחס לו. עוד עלה בחקירתו כי החשוד רשם בחברת זברה שבניהולו משכורת פיקטיבית כהוצאה למישהו ש"היה צריך תלוש", כדבריו. החשוד אף רשם משכורת לבתו, הגם שלא עבדה בחברה, ובפועל מדובר היה בכספים שנתן לה אביה דוגמת תשלום שכר לימוד - "רציתי לקרוא לזה משכורת, וככה תהיה לי גם הוצאה מוכרת בחברה", הסביר לחוקרים.

חשוד נוסף בפרשה נחקר לפני כ-3 חודשים בחשד להעלמת הכנסות מכתיבת עבודות אקדמיות בהיקף של 1.5 מיליון שקל.