פתיחה דרמטית לשוק הרכב בינואר: 32 אלף מסירות

מדובר בשיא כל הזמנים ■ בינואר אשתקד נמסרו כ-27 אלף כלי רכב ■ שוק רכבי היוקרה לבדו עתיד לשבור החודש שיאי מסירות של כל הזמנים, כאשר רוב מותגי הפרימיום צפויים למסור בינואר לבדו כמויות שמשתוות ל-25% עד 40% מסך המסירות בכל השנה שעברה

הכלכלה רדומה, שוק ההון בקיפאון ובענפי המזון והביגוד נרשמת החודש צניחה - אבל שוק הרכב החדש בישראל ממשיך לרתוח.

מנתונים ראשוניים שהגיעו לידי "גלובס" עולה, כי חמישה ימים לפני סוף חודש ינואר כמעט שנשבר שיא מסירות הרכבים החדשים של ינואר אשתקד, שעמד על כ-27 אלף כלי רכב. על פי הערכות, ובהתחשב בכך שהימים האחרונים של החודש הם הפעילים ביותר במסירות, הנתונים הרשמיים שיפורסמו בשבוע הבא יצביעו על למעלה מ-32 אלף מסירות - שיא של כל הזמנים.

בענף מציינים כי חלק גדול מהמסירות החודש הן לחברות הליסינג וההשכרה שעצרו למעשה את רוב ההזמנות כבר בנובמבר בהמתנה לשנת המודל החדשה. זו אחת הסיבות לכך שהמסירות בחודש דצמבר היו כמחצית מהממוצע החודשי.

סיבה נוספת היא יבוא כמות גדולה מאוד של כלי רכב חדשים על ידי היבואנים בדצמבר במטרה להקדים את עדכון המס הירוק בראשית ינואר. רוב כלי הרכב כבר שוחררו מהמכס כדי ליהנות מהמס הישן, כך שהמסירות החודש ללקוחות היו מהירות במיוחד ולא נדחו עד פברואר כמקובל בשל עיכובים לוגיסטיים.

עם זאת, גם ללקוחות הפרטיים תרומה נכבדה לנתונים החריגים. החודש נמסרו כלי רכב רבים שנמכרו במסגרת מבצעים נרחבים של היבואנים שנערכו בדצמבר אך המתינו למסירה החודש.

שוק רכבי היוקרה לבדו עתיד לשבור החודש שיאי מסירות של כל הזמנים, כאשר רוב מותגי הפרימיום צפויים למסור בינואר לבדו כמויות שמשתוות ל-25% עד 40% מסך המסירות בכל השנה שעברה. כך, אאודי צפויה למסור החודש מעל ל-900 כלי רכב; מרצדס מעל ל-500 כלי רכב; וגם ב.מ.וו ומיני רושמים נתוני שיא חודשיים.