בר רפאלי רגועה: הפקת "אקס פקטור" לא תושבת

(עדכון) העובדים מחו נגד החוזים שחברת ההפקה "אבוט-המאירי" ביקשה לחתום מול הצלמים ואנשי הצוות האחרים וטענו כי הם לא עומדים בקנה אחד עם החוק ■ על פי ההסכם החדש, תנאי השכר של הצלמים שופרו ואיום השביתה הוסר

בר רפאלי / צילום:  טל גבעוני
בר רפאלי / צילום: טל גבעוני

עובדי המקצועות הטכניים בטלוויזיה הגיעו להסדר מול חברת ההפקה "אבוט-המאירי" ולא ישביתו את יום הצילומים הראשון של תוכנית הריאליטי "אקס פקטור". היום (א') בצהריים נפגשו הצדדים, בהתערבות הזכיינית רשת, ותנאי הצלמים שופרו.

במסגרת ההסכם החדש הוחלט כי משכורות הצלמים ישולמו על פי תנאים של שוטף + 45, במקום שוטף + 60, וכי הסעיף המאפשר לדחות את ארוחת הצהריים של העובדים ואף לבטלה, ימחק. ביום הצילומים הראשון, שיהיה מורכב במיוחד, תדחה בכל זאת ארוחת הצהריים. שכר העבודה בעבור יום צילום יעלה מ-1,600 שקל, לסכום של 1,640 שקל.

עובדי הטלוויזיה הטכניים נקראו היום להפסיק לאלתר את העבודה מול הפקת "אקס פקטור" ובכלל זה לא להופיע ביום רביעי הקרוב ליום הצילומים הראשון של תוכנית הריאליטי.

העובדים מחו נגד החוזים שחברת ההפקה "אבוט-המאירי" ביקשה לחתום מול הצלמים ואנשי הצוות האחרים וטענו כי הם לא עומדים בקנה אחד עם החוק. יום הצילומים הראשון של התוכנית אמור להתקיים סמוך להיכל מנורה מבטחים ביד אליהו ואמור לכלול את יום האודישנים הראשון לתוכנית. השבתה של יום הצילום הייתה עלולה לעלות לחברה במאות אלפי שקלים.

יש לציין כי האחריות על חוזי ההעסקה מוטלת על חברת ההפקה, אשר מקבלת כסף בעבור שירותיה מהזכיינית שמזמינה את העבודה. על פי עידן אור, יו"ר ועד הפעולה של עובדי מקצועות הסט בהסתדרות, חלק מהצלמים ישתכרו - כעובדי פרילנס - פחות משכר המינימום המקובל לצלם אשר עומד על שכר של 1,700 שקל ליום עבודה של 11 שעות (בחוזה פרילנס).

לדבריו, "צריך להיות ברור גם לגופי השידור וגם למפיקים שיש דברים שלא נוכל להתפשר עליהם וגם אם אנחנו מוכנים להתפשר לא נסכים להנחיות חד צדדיות. מעסיק שמסרב לדבר עם הארגון היציג יתמודד עם כל הסנקציות שעומדות לרשותנו".

מחברת "אבוט-המאירי" נמסר: "אנו פועלים על פי כל הכללים המקובלים בענף הטלוויזיה וצילומי התוכנית יתקיימו כמתוכנן".