טאבולה מגייסת 117 מ' ד' לפי שווי של 1-1.5 מיליארד דולר

השווי - לפי הערכות בשוק ■ עד היום גייסה חברת המלצות התוכן 157 מיליון דולר ■ ההכנסות ב-2014 - מעל ל-200 מ' ד' ■ קרדיט סוויס עשויה ללוות את החברה בהנפקה העתידית ■ אדם סינגולדה: "סיבוב פרטי אחרון לפני הנפקה"

אדם סינגולדה / צילום: כפיר זיו
אדם סינגולדה / צילום: כפיר זיו

חברת המלצת התכנים הישראלית Taboola הודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס ענק של 117 מיליון דולר בהובלת חברת ההשקעות Fidelity לצד משקיעים קיימים, בהם קרן מרקר וקרן הפרייבט אקוויטי Steadfast Capital.

לצידם הצטרפו משקיעים אסטרטגיים חדשים בדמות קבוצת המו"ל Advance Publication (שאחראית על קבוצת המגזינים Conde Nast), קומקאסט ונצ'רס (זרוע ההשקעות של חברת הכבלים האמריקאית Comcast), יאהו יפן, קבוצת Arnault (בעלי השליטה ב-LVMH המחזיקה במותג לואי ויטון) והמיליארדר האיטלקי קרלו דה בנדטי (היו"ר של קבוצת המו"ל האיטלקית Gruppo Editoriale L'Espresso שמוציאה לאור את la Repubblica). עד היום גייסה טאבולה סך של 157 מיליון דולר.

הגיוס הנוכחי היה באוויר הרבה זמן ופרסומים שונים הניחו שהוא צפוי להיסגר סביב 80-100 מיליון דולר, אך לבסוף החברה הצליחה לגייס יותר מההערכות הראשונות. לדברי אדם סינגולדה, המייסד והמנכ"ל של טאבולה, הכוונה הראשונית אכן הייתה לגייס 100 מיליון דולר. "במהלך חצי השנה שבה גייסנו את הסבב הנוכחי, הביקוש היה גדול יותר ממה שרצינו. יכולנו לגייס הרבה יותר מ-117 מיליון דולר אבל לא רצינו ולא היינו צריכים. לחברה יש יעדים ובסוף הוחלט שזה יהיה גודל הסיבוב", הוא מסביר.

באשר למטרת הגיוס ולאופן שבו יושקע הכסף שגויס בפיתוח של טאבולה, הסביר סינגולדה כי יש שלוש מטרות. "קודם כל אנחנו רוצים להשקיע בטכנולוגיה ובפיתוח שיושב במשרדים שלנו בישראל. אנחנו גם רוצים להשקיע בשווקים גלובליים עם התמקדות בצרפת, איטליה ויפן ובנוסף, אנחנו רוצים לעבוד על הדור הבא של הפרסונליזציה, כדי שנוכל לתת לגופי תוכן ולמפרסמים כלים נוספים של המלצות תוכן ויצירת מעורבות מצד הגולשים (engagment)", הוא אמר.

באשר לשווי שלפיו נעשה הגיוס הנוכחי סינגולדה מסרב להגיב, אף שפרסומים שונים דיברו על שוויים שנעים בין 1-1.5 מיליארד דולר. עם זאת, הוא ציין כי בשנה החולפת הכנסות החברה היו מעל ל-200 מיליון דולר וכי החברה כבר רווחית בשנה וחצי האחרונות.

טאבולה הוזכרה כבר מספר פעמים כמי שצפויה לצאת להנפקה בתקופה הקרובה, אך סינגולדה מנסה לשדר מסר אחר, לפיו זה לא בתוכניות הקרובות של החברה. "אנחנו לא מתכננים כרגע להנפיק את החברה אבל אני לא פוסל את זה", הוא אומר. עם זאת, הוא מבהיר: "אני מעריך שלא נעשה סיבוב פרטי. זה די מתבקש שהסיבוב הנוכחי הוא Pre IPO (סיבוב גיוס לפני הנפקה - ר' ג'). יש הרבה חברות שמגייסות הרבה לפני הנפקה".

לדברי סינגולדה, החברה כבר ערוכה מבחינה חשבונאית להנפקה עתידית וכבר לפני שנה גייסה לשורותיה את דיוויד אבר בתור סמנכ"ל הכספים שלה. יתרה מזאת, בהודעת החברה על הגיוס הנוכחי היא ציינה כי קרדיט סוויס ליווה את סבב הגיוס הזה ולכן יש סבירות גבוהה שהוא גם זה שילווה את החברה בהנפקה העתידית.

המוצר העיקרי של טאבולה הוא המלצות תוכן שמופיעות לרוב בתחתית של כתבות באתרי תוכן מובילים בעולם. ההמלצות עובדות כך שאתר תוכן יכול לבחור לקדם תכנים פנימיים שלו לצד תכנים מאתרים חיצוניים. אם גולש מקליק על המלצה לתוכן באתר חיצוני, אותו אתר ישלם עבור הטראפיק שקיבל דרך המערכת של טאבולה וחלק מהכסף יועבר לאתר המקורי שבו הופיעה ההמלצה.

לדברי החברה, היא מגישה מדי חודש 200 מיליארד המלצות תוכן ל-550 מיליון משתמשים ובין לקוחותיה ניתן למנות אתרים כמו USA Today, ביזנס אינסיידר, FOX Sports ועוד. טאבולה מתחרה ראש בראש בשוק המלצות התוכן עם חברת אאוטבריין, שגם היא ישראלית וכמוה גם היא מתכוננת להנפקה אפשרית. בשוק פועלות חברות נוספות בהן יאהו ו-AOL.