חדשות הרכב: מחירי הדלק צנחו - למה זה לא מורגש בכיס?

עלויות הדלק החודשיות צנחו בין ינואר 2014 לינואר 2015 בשיעור מרשים מאוד של 21% - אבל שאר מרכיבי יוקר מחיה שדלק מהווה חלק נכבד מהם - ממש לא ירדו בהתאם

דלק  / צלם: איל יצהר
דלק / צלם: איל יצהר

היום בתוכנית חדשות הרכב בגלובס TV: מחירי הדלק ממשיכים לצלול בחדות ועמם גם הוצאות אחזקת הרכב והעלויות השוטפות. אבל מסתבר, שלכל זה יש רק השפעה קטנה מאד על יוקר המחיה. על פי דוח חדש של חברת "חשב", עלויות הדלק החודשיות צנחו בין ינואר 2014 לינואר 2015 בשיעור מרשים מאוד של 21%. המשמעות לבתי האב שמחזיקים רכב טיפוסי היא חיסכון של כמעט 1,500 שקל בשנה על הוצאות הדלק.

ההיגיון אומר, שירידה בשיעור כה חד הייתה אמורה להביא לירידה משמעותית גם במרכיבי יוקר מחיה, שדלק מהווה חלק נכבד מהם. על פי חישובי חברת "חשב", מחירי ההובלות היו אמורה לרדת ב-2.5% בממוצע ועמם גם מחירי מוצרים רבים, שעלות ההובלה היא חלק נכבד מהם. מחיר הנסיעה במונית היה צריך לרדת בקרוב ל-3% ואילו מס שווי השימוש, שאותו משלמים בעלי רכב צמוד, היה צריך לרדת בשיעור רציני של 5% הן בגלל ירידת מחיר האחזקה והן בגלל ירידה כללית במחירי הרכב.

רוצים לנחש כמה מתוך זה באמת קרה? נכון. שום דבר, אנחנו ממשיכים לשלם את העלויות האלה בדיוק כפי ששילמנו כאשר הדלק היה יקר יותר ב-30%. אז אם מישהו שעסוק כרגע בקמפיין הבחירות מטה אוזן, היינו מאד שמחים לדעת אם יש בכוונתו לטפל בנושא.

עוד בתוכנית: רנו שולפת SUV חדש מהכובע בשם קאדג'ר, פורד שולפת מפלצת מהכובע בצורת הפורד F-150 ראפטור האימתני, נכיר את ג'וק השלג של ניסן, מאזדה מפנקת את לקוחותיה האמריקאים עם מנוע נוסף וחזק יותר למאזדה מיאטה, רנו מחייה את המכונית הווירטאלית אלפין ויז'ן המוכרת מהמשחק גראן טוריסמו, פרארי ומקלארן הונדה נערכות לקראת פתיחת עונת מרוצי הפורמולה אחת, לקסוס משתעשת עם דגם מוקטן ל-RC החדשה ונסיים עם פרסומת הצב והארנב בגירסת AMG.