בורר ההתאחדות קבע: חיים רמון חייב לאלי טביב 5 מיליון ש'

הסכסוך הארוך סביב כספי העברת הבעלות בהפועל ת"א הסתיים? רמון: "הבורר מכיר בכך שטביב לקח 2.25 מיליון שקל מהפועל ת"א" ■ העו"ד של הפועל: "שוקלים הגשת בקשה לביטול חלקי של ההחלטה"

אלי טביב / צלם: אלון רון
אלי טביב / צלם: אלון רון

הבורר עו"ד עמיאל תגר מהמוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל נתן היום (ד') את פסק הדין המדובר בתיק העברת הבעלות בהפועל ת"א בין אלי טביב לחיים רמון, שהתבצעה בקיץ 2012.

במסגרת הסכם המכירה לרמון, התחייב האחרון להעביר לטביב 17 מיליון שקל במספר פעימות: 6 מיליון שקל כעבור חצי שנה; 6 מיליון נוספים כעבור שנה; ולאחר מכן מיליון שקל בשנה, בחמישה תשלומים. לאחר שגייס רמון את 6 מיליון השקלים הראשונים ממשקיעים שונים שהפכו לבעלי מניות בהפועל ת"א בעקבות כך (בין היתר עידו חג'ג' ועמותת האוהדים) - עמד רמון בתשלומי הפעימה הראשונה; את יתרת הכסף לא שילם. לפיכך, טביב הגיש נגדו למוסד לבוררות תביעה בסך של למעלה מ-7 מיליון שקל בגין הפרת ההסכם (את יתרת הסכומים לא תבע, כיוון שטרם הגיע מועד הפרעון שלהם).

כאמור, לאחר סחבת ארוכה שכללה החלפת השמצות הדדיות בין הצדדים, היום פסק הבורר כי על רמון לשלם באופן מיידי 5 מיליון שקל לטביב. לגבי 2.25 מיליון השקלים שנותרו מהתביעה - קבע עו"ד תגר כי מדובר על כספים שמיוחסים לספקים שונים של הפועל שלא שולמו להם כספים בתקופתו של טביב.

חיים רמון מסר כי "אני שמח שהבורר מכיר בכך שטביב לקח 2.25 מיליון שקל מהפועל ת"א ואפשר לקזז אותם מהסכום שמגיע לטביב". עו"ד עמית פינס, שייצג את הפועל ת"א בהליך: "לצערי הבורר טעה כשאמר שלא ניתן לקזז את חובותיו של טביב להפועל ת"א שמצטברים ל-20 מיליון שקל, זאת למרות הסכם הרכישה שבו מנגנון המאפשר זאת. יתרה מכך, במהלך הדיונים בתיק הגיעה תביעת שומה חדשה ממס הכנסה על סכום של 8 מיליון שקל שהפועל ת"א נדרשת לשלם. סכום זה בלבד אותו הפועל ת"א תהיה חייבת לשלם - עולה בהרבה על הסכום שפסק הבורר. על-כן אנו שוקלים הגשת בקשה לביטול חלקי של ההחלטה, בבית המשפט".

כזכור, טביב הספיק להפוך מאז מכירת הפועל ת"א לבעלים של קבוצה אחרת בכדורגל הישראלי - בית"ר ירושלים. אתמול, באחד המהלכים הדרמטיים שנרשמו בתולדות שוק ההעברות של ליגת העל - מכרה הפועל את כוכבה, גילי ורמוט, ליריבה העירונית מכבי ת"א.