פשרה: תשדירי תעמולת הבחירות ישודרו בערוץ 2 ב-23:15

זאת במקום ב-23:00 - לאור בקשת הזכייניות קשת ורשת שלא היו שביעות-רצון משעת השידור שנקבעה

תעמולת הבחירות תשודר בערוץ 2 בשעה 23:15. זאת לאור בקשת זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, שלא היו שביעות-רצון משעת השידור שנקבעה.

על-פי החלטת ועדת הבחירות המרכזית, בראשותו של השופט סלים ג'ובארן, תשדירי תעמולת הבחירות היו אמורים להיות משודרים בשעה 23:00 בלילה בימי חול ובמוצאי שבת. הזכיינויות ביקשו להזיז את השעה ל-23:30, ולבסוף הושגה פשרה על 23:15.

על-פי גורמים בערוץ 2, השעה שנקבעה בתחילה, 23:00, לא מתחשבת בלוח השידורים הנהוג בערוץ, ולמעשה המקבץ עשוי היה להיות משודר באמצע תוכנית.

על-פי לוחות הזמנים שקבעה הוועדה, בערוץ 10 תשודר התעמולה בשעה 18:00 ובמוצ"ש בשעה 18:30, ובערוץ 1 בשעה 22:30 בערב. ברדיו תושמע תעמולת הבחירות בשעת השיא - 09:00 בבוקר בקול ישראל, ובגלי צה"ל בשעה 10:30.

מגישת "סדר יום" של קול ישראל, קרן נויבך, הביעה מורת-רוח מהשעה שנקבעה לשידור התעמולה ברשת, אשר תקטע את רצף תוכניתה היומית. ואולם, מבדיקת "גלובס" עולה כי שעה זו נתבקשה על-ידי הנהלת רשות השידור, בדומה להתייעצות שנערכה עם כל גופי השידור.

בשוק התקשורת מביעים מורת-רוח כללית מהכפייה עליהם לשדר את מקבצי תעמולת הבחירות, אשר מורידים דרמטית את הצפייה וההאזנה, במיוחד לאור העובדה שאנו מצויים בעידן דיגיטלי, וחלק ניכר מהתעמולה מועברת לציבור במגוון אמצעים, פרט לטלוויזיה והרדיו.

גורמים בשוק התקשורת המשודרת אמרו היום (ה') ל"גלובס" כי כשם שהמפלגות משלמות כסף לפרסם באינטרנט - כך יש צורך לאפשר לגופי השידור לדרוש מהם כסף בעבור פרסום, שכן שידור התעמולה עולה באובדן צופים והכנסות.

דעה: הפקעת זמן מסך לתעמולת בחירות אינה הולמת את המציאות התקשורתית כיום.