ליגת העל, לפחות כרגע - עם הרייטינג הטוב ביותר מאז ימי ערוץ 10

אחרי 21 מחזורים לשידורי המשחק המרכזי בערוץ 1 יש נתון צפייה דו-ספרתי, כמוהו לא נרשם מאז 2008/09 ■ 5 מ-14 קבוצות עדיין לא שודרו העונה - וגם לא ישודרו במחזור ה-25 (לפחות)

מכבי נתניה מול מכבי ת"א, ליגת העל בכדורגל / צלם: מכבי ת"א, עמוד הפייסבוק הרשמי
מכבי נתניה מול מכבי ת"א, ליגת העל בכדורגל / צלם: מכבי ת"א, עמוד הפייסבוק הרשמי

המשחק המרכזי של המחזור ה-21 מליגת העל בכדורגל אתמול (א'), בין מכבי נתניה למכבי תל-אביב (3-3 מרתק), הביא לערוץ 1 רייטינג ממוצע של 8% בקרב משקי-הבית היהודיים.

מדובר על נתון צפייה סביר בהתחשב בעובדה שההתמודדות הקודמת בין שתי הקבוצות, בסיבוב הראשון של הליגה, הסתפקה ב-7.7%; וגם בהתחשב בכך שלחובבי הכדורגל היו אמש, במקביל לנתניה-מכבי, הרבה אלטרנטיבות צפייה אחרות: בערוץ הספורט שודר משחקה של ברצלונה אצל אתלטיק בילבאו, ביורוספורט העבירו את גמר אליפות אפריקה בין גאנה של אברם גרנט לחוף השנהב, וב-ONE את משחק העונה בליגה הצרפתית בין ליון לפ.ס.ז'.

בתום 21 מחזורים בעונת 2014/15, הרייטינג הממוצע לשידורי ליגת העל בערוץ 1 עומד על 10.1%, לעומת 9.3% בשלב המקביל אשתקד. למעשה, זוהי הפעם הראשונה מזה 7 עונות שבה המשחק המרכזי רושם נתון דו-ספרתי בשלב זה של העונה (הפעם הקודמת הייתה ב-2008/09, העונה האחרונה בה זכויות השידור עדיין היו בידי ערוץ 10).

המשחק המרכזי
 המשחק המרכזי

באופן טבעי, מי שממשיכה להופיע הכי הרבה בבמה של המשחק המרכזי היא האלופה מכבי תל-אביב - שאתמול היה זה המשחק ה-11 בעונת 2014/15 בו היא משודרת.

למרות החולשה המקצועית שלהן העונה והעובדה שהן רחוקות מאד מצמרת הטבלה, הפועל תל-אביב ומכבי חיפה, כקבוצות "גדולות" שמעוררות עניין - עדיין מוצאות את דרכן הרבה פעמים למשחק המרכזי (הפועל 6 פעמים, חיפה 5). הפועל באר-שבע ועירוני קריית שמונה, שקרובות הרבה יותר למוליכה מכבי תל-אביב - הסתפקו ב-4 ו-3 שידורים, בהתאמה, בעוד "גדולה" אחרת, בית"ר ירושלים - עם 5 שידורים.

5 מתוך 14 קבוצות הליגה (36%) עדיין לא שודרו העונה במסגרת המשחק המרכזי - הפועל עכו, הפועל פתח-תקווה, מכבי פתח-תקווה, מ.ס אשדוד והפועל רעננה.

המגמה הזו לא הולכת להשתנות גם במחזורים הקרובים: המשחק המרכזי הבא, מהמחזור ה-22 של הליגה, יפגיש את מכבי תל-אביב עם עירוני קריית שמונה; מחזור לאחר מכן ישדר ערוץ 1 את הפועל תל-אביב-מכבי חיפה; אחר-כך הפועל באר-שבע-עירוני קריית שמונה; ואילו במחזור ה-25 ישודר בית"ר ירושלים-מכבי תל-אביב.