קמטק נופלת 11%: חויבה לשלם 14 מיליון ד' על הפרת פטנט

הסכום, שאותו תשלם קמטק לרודולף, משמעותי עבורה, משום שבקופתה היו בסוף הרבעון השלישי של 2014 כ-25 מיליון דולר

מניית קמטק נפלה היום ב-11% בתל אביב. הסיבה לכך הייתה הודעת חברת Rudolph על זכייתה בהליך משפטי נגד קמטק. לפי הודעת רודולף, קמטק נדרשת לשלם לה פיצויים (כולל ריבית) בסך 14 מיליון דולר בשל הפרת פטנט.

מאוחר יותר מסרה קמטק בדיווח לבורסה כי הנהלתה עדיין לא קיבלה את הפסיקה או מידע נוסף בנושא, והיא תתייחס לנושא לאחר שתקבל לידיה את הפסיקה ותלמד אותה. קמטק, יצרנית מערכות בדיקה לתעשיית המעגלים המודפסים, נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי 97 מיליון דולר. הסכום שתיאלץ לשלם משמעותי עבורה, משום שבקופתה היו בסוף הרבעון השלישי של 2014 כ-25 מיליון דולר, מתוכם 14.4 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים.

מדובר בהליך ארוך ומפותל שהחל כבר לפני עשור, כשחברת אוגוסט (שלימים נרכשה על-ידי רודולף) תבעה את קמטק על הפרת פטנט שנוגע לבדיקה ויזואלית של פרוסות סיליקון. ב-2009, בית המשפט במינסוטה פסק לטובת רודולף וחייב את קמטק בפיצויים של 8 מיליון דולר, ובינואר 2011 הסכום גדל לכ-8.7 מיליון דולר.

קמטק ערערה על הפסיקה, ובאוגוסט 2011 הערעור שלה התקבל. אולם ההליכים נמשכו, וכאמור, כעת רודולף יוצאת כשידה על העליונה. לפי הודעת רודולף, בית המשפט גם אסר על קמטק למכור את מוצר ה-Falcon שלה בארה"ב (אם כי קמטק הפסיקה את מכירתו בארה"ב עוד קודם לכן, על רקע המשפט, ולכן לא צפויה להיות השפעה על תוצאות החברה מכיוון זה).

מניית קמטק נסחרה בתנודתיות בתקופה האחרונה, ורשמה זינוקים נאים בימים שהחברה פרסמה דיווחים על התקדמותה בתלת-ממד, שנחשב לתחום חם. קמטק פיתחה מערכת שמיועדת להזרקת דיו בתלת-ממד ליישומי מסכות הלחמה במעגלים מודפסים.