מכבי חיפה שילמה העונה קנסות של 153 אלף ש'; בית"ר - 146 אלף

הירוקים, ששילמו העונה את סך הקנסות הגבוה ביותר מבין קבוצות הליגה, יצאו נגד הטענות לאיפה ואיפה לכאורה של בית הדין: "ראוי לעסוק בעובדות"

אוהדי מכבי חיפה / צלם: ערן לוף
אוהדי מכבי חיפה / צלם: ערן לוף

במכבי חיפה החליטו להגיב לטענות שנשמעו בימים האחרונים סביב איפה ואיפה, לכאורה, שמתבצעת בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל לטובת המועדון. כזכור, אתמול (ג') קבע ביה"ד העליון כי עונש הרדיוס שהקבוצה ספגה יחול על המשחק מול מ.ס אשדוד במחזור הקרוב (המשחק יערך באצטדיון בלומפילד ביפו), ולא בדרבי מול הפועל חיפה, כפי שנקבע בשבוע שעבר. לפיכך תוכל מכבי חיפה לקיים את הדרבי מול יציעים מלאים בסמי עופר.

מחיפה נמסר היום כי "לאחרונה נשמעו יותר ויותר טענות על 'איפה ואיפה' בבית הדין ולכאורה להקלות להן זוכה מכבי חיפה. להלן העובדות: מכבי חיפה שילמה עד כה העונה את סכומי הכסף הגבוהים ביותר בישראל כקנסות: 153 אלף שקל. עד כה העונה ספגה חיפה שני משחקי רדיוס (המשחק הראשון העונה נערך בנתניה), לחיפה נפסקו שלושה משחקים עם יציעים סגורים, עונש המהווה הפסדים כספיים גדולים הנאמדים במאות אלפי שקלים, חיפה הינו המועדון היחיד בישראל שהועמד לדין על החזרת כדור למגרש על-ידי אוהדים בעת משחק".

בחיפה דייקו אמנם במספר, אך יש לציין כי מבדיקת "גלובס", עולה כי בית"ר ירושלים לא נמצאת הרחק מאחור: על קבוצתו של אלי טביב הושתו העונה קנסות בסך 146 אלף שקל מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בגין מספר מקרים של איחור עלייה למגרש והתפרעויות אוהדים (וזה עוד לפני העונש הצפוי לה בגין קריאות גזעניות של הקהל נגד אחמד עבאד, שחקן עירוני ק"ש). במקום השלישי מכבי ת"א - עם סך קנסות שהצטברו העונה לכדי 86 אלף שקל.

עוד הוסיפו בחיפה: "המועדון עוסק בפעילות יומיומית למניעת אלימות וגזענות. אנו לא חוסכים באבטחה, באמצעי איתור ואכיפה. לראייה אותרו כעשרה אוהדים שהתפרעו במשחקים האחרונים, חלקם נעצרו ויוגשו כנגדם כתבי אישום ותביעות אזרחיות מצידנו. לשישה אוהדים אף בוטלו המנויים לאלתר. אין כאן שום טענה כנגד בית הדין. מטרת הודעה זו היא כתגובה לאלו הטוענים לאיפה ואיפה, ראוי כי יעסקו בעובדות".