כך נראית ה"חיה" של אובמה: לימוזינה ממוגנת בשווי 1.5 מ' ד'

ה"חיה" תוכננה מהיסוד ע"פ דרישות השירות החשאי של ארה"ב, שמחזיק צי של 12 לימוזינות זהות שנמצאות תחת שמירה קפדנית ■ משקל הלימוזינה והמהירות המקסימלית שלה חסויים וכך גם טכנולוגיית המיגון של החלונות

הקדילאק של הנשיא אובמה / צילום: רויטרס
הקדילאק של הנשיא אובמה / צילום: רויטרס

אחד הרכבים היקרים, החזקים והשמורים ביותר בעולם שייך ללא אחר מנשיא ארה"ב ברק אובמה. הרכב שבאמצעותו מתנייד אובמה נקרא קדילאק וואן (Cadillac One) ומכונה "החיה" הוא למעשה "מפלצת" ממוגנת בשווי של 1.5 מיליון דולר.

ה"חיה" תוכננה מהיסוד ע"פ דרישות השירות החשאי של ארה"ב, שמחזיק צי של 12 לימוזינות זהות שנמצאות תחת שמירה קפדנית במשך 24 שעות ביממה. לפחות 2 לימוזינות מלוות את הנשיא לכל מקום שאליו הוא מגיע, זאת לצד שיירה של לפחות 45 כלי רכב ממוגנים.

אז מה מיוחד בלימוזינה הנשיאותית? חברת ג'נרל מוטורס הייתה אחראית על ייצור צי הקדילאק הנשיאותי, הכולל מנועי בנזין מסוג V8 שגומעים כמעט 4 ליטר בנזין בכל 6 קילומטר. משקל הלימוזינה והמהירות המקסימלית שלה חסויים וכך גם טכנולוגיית המיגון של החלונות. מה שכן ניתן לחשוף על הלימוזינה הייחודית זה שהיא מצויידת בתותחים קטנים היורים גז מדמיע ומערכת ייחודית לראיית לילה, שמוסתרים היטב בקדמת הרכב. בנוסף, בתא המטען ניתן למצוא כלי נשק שונים, מיכלים עם דוגמיות דם של הנשיא ומערכת לאספקת אוויר.

הקדילק הנשיאותית החדשה
 הקדילק הנשיאותית החדשה

הקדילאק של הנשיא אובמה / צילום: רויטרס
 הקדילאק של הנשיא אובמה / צילום: רויטרס