תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

5 דרכים טיפשיות לאבד מידע עסקי ואולי גם את מקום העבודה

בתחום גיבוי המידע, מה שאתה לא יודע, עלול לחסל אותך ■ על מנת להימנע מהפסדים כלכליים עצומים, כדאי שתוודאו שהמידע של העסק שלכם מגובה ■ להלן 5 דרכים טיפשיות לאבד את המידע של העסק וכנגזרת – את מקום העבודה שלכם

אל תאבדו. תגבו/ צילום: shutterstock
אל תאבדו. תגבו/ צילום: shutterstock

*** הכתבה בשיתוף חברת טריפל סי

המסלול הישיר ללשכת האבטלה עובר באובדן המידע של העסק. בין אם אתה הבעלים או שכיר בחברה, לא תרצה לדעת ששנים של עבודה ילכו למקום שכולו טוב בלי שום גיבוי ראוי. המשמעות של אובדן מסוג זה הוא חיסול העסק. ע"פ מחקרים שנערכו בארה"ב 94% מהחברות שספגו אסון ואובדן מידע לא שורדות, מתוכם 43% לא משתקמות כלל ו-51% נסגרות תוך שנתיים. עדיין, למרות הנתונים האלו, בתי עסק רבים בישראל אינם דואגים לגיבוי ראוי.

אם בכל זאת אתם נחושים להניח ליד הגורל לקבוע את עתידו של העסק,להלן 5 דרכים (טיפשיות במיוחד) לאבד את המידע שלכם:

1. סמכו על העובדים

מסתבר ש-29% ממקרי אובדן המידע בארה"ב נובעים מטעויות אנוש. בין הטעויות ניתן למצוא מחיקה של קבצים ומסמכים, התעלמות ממדיניות החברה לגבי שמירה ואבטחת מידע ועוד. בעצם, הדרך הבטוחה לוודא שטעויות קטסטרופליות יתרחשו היא פשוט לסמוך על העובדים שיפעלו בהתאם להנחיות, להניח שלא ישכחו את הנהלים ובטח שלא יתעלמו מהם. דרך נוספת לרתום את העובדים למשימת אובדן המידע היא למרמר אותם. עובד ממורמר הוא עובד שיקפיד עוד פחות על נהלי המידע ואף עלול לחבל בהם בכוונה.

איך להימנע מהטעות: חשוב להצפין מידע רגיש ולהחיל מדיניות ברורה בנושא אבטחת מידע, כמו גם להתקין שורה של הרשאות ומערכות ניהול ע"פ זהויות המאפשרות הדרה של עובדים ממידע רגיש, בהתאם לתפקידם. בנוסף, באמצעות מערכות מתקדמות ניתן לעקוב באופן ברור ומדויק אחר כל פעולות העובדים ברשת החברה.

2. התעלמו מאותות המצוקה של ההארד דיסק שלך

קריסת הארד דיסק היא הסיבה המרכזית לאובדן מידע ולהתעלם משחיקתו זאת הדרך הקצרה ביותר לאיבוד המידע של בית העסק. ישנן מספר טעויות מטופשות שניתן לעשות כמו התעלמות מכשל בחומרה ואי גיבוי המערכות והמידע של העסק. טעות טיפשית נוספת היא להסתמך על גיבוי מקומי בלבד.

איך להימנע מהטעות: כדי להגן על העסק מכל אסון של אובדן מידע אשר נובע מכשל חומרה, עליך לאחסן את המידע שלך בשני מקומות - אחסון עיקרי בו תבצע שימוש יומיומי ואחסון משני, נפרד לחלוטין ומופרד פיזית מבית העסק, שישמש לגיבוי ואחסון במקרה של אסון, ושיהיה פחות יקר בצורה משמעותית ממשאבי האחסון העיקרי.

טריפל סי מציעה שירותי גיבוי ואחסון מהמתקדמים בישראל. לפרטים לחצו כאן >>

התעלמו מווירוסים - הם כבר יעברו לבד

הדרך הקצרה ביותר להשתלטות וירוסים על המערכת היא להתעלם מקיומן של תוכנות ואמצעים כמו חומות אש (Firewall) ואנטי וירוס.

איך להימנע מהטעות: הצעד הראשון במקרה זה יהיה כמובן להתקין תוכנות חומת אש ואנטי וירוס, ולא כאלה שאתם מורידים בגרסת ניסיון חינמית.

4. שחקו באש

הסיכוי שתאבדו מידע בשל אסון (משריפה ועד רעידת אדמה) נע בין 1-3% בכל רגע נתון, ועם אחוזים כל כך נמוכים, אין באמת טעם להתייחס לזה. כדי לאבד את המידע של בית העסק שלך בצורה הבטוחה והמהירה ביותר, תתמקד בכמה נדירים המקרים האלו ושננו לעצמכם "לי זה לא יקרה".

איך להימנע מהטעות: התכוננו לנורא מכל. למרות שהסיכוי של המידע להיפגע כתוצאה מאסון אכן נמוך, התוצאות של אירוע מסוג זה עלולות לעלות בחיי העסק שלך. בנוסף לביטוח שתוכלו לעשות כדי לשמור על המידע ממקרים אלה, תוכלו גם להכין תוכנית חירום המבוססת על פתרון אלקטרוני של שכפול המידע אל אתר מרוחק. כלומר, תוכל להשתמש בשירותי ענן שיגנו עליך במצבים אלה.

5. קחו את התאוששות המערכות כמובן מאליו

הדבר הטיפשי הבא אחרי "לי זה לא יקרה" זה לקחת את התאוששות המערכות שלכם כטריוויאלית ומובנת מאליה. ההנחה שהמערכות בהן אתם משתמשים יעבדו בוודאות, עלולה להביא להשלכות חמורות על העסק.

איך להימנע מהטעות: אל תניחו כלום! גם אם אתם משתמשים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, הקפידו לערוך בדיקות תכופות על המערכות שלכם ובחנו את יכולת ההתאוששות ממשברים מסוג זה. היו פראנואידים ובדקו, ואז בדקו שוב.

לפרטים נוספים על שירותי גיבוי ואחסון בענן לחצו כאן >>

לסיכום, צרות לא חסרות בכל מה שנוגע לאובדן המידע בבית העסק, אבל יש המון דרכים להתאושש מהאסון עם חשיבה מקדימה. בעוד יש דברים שהם בלתי נמנעים, כאן בהחלט ניתן למזער את הנזק על ידי היערכות מראש וגיבוש תוכנית פעולה ברורה מבחינתכם לגבי המידע שאגרתם עם השנים בעסק שלכם.