סוף לכאב הראש?

זירת הדיגיטל משתנה כל הזמן, אך ב-2014 כללי המשחק הפכו ברורים יותר

פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יו-טיוב, באנרים, אאוטבריין, Native, Adwords, SEO - כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש. עבור רוב סמנכ"לי ומנהלי השיווק, עולם השיווק של היום גורם לבלבול לא פשוט.

השאלות הן רבות: היכן לשים את הכסף? מה יעבוד עבור חברה כמו שלנו? האם המטרה שלי היא לבנות תדמית או שזה מיותר ויש להתמקד בלידים? האם להמשיך להשקיע בפרסום המסורתי? ביחסי ציבור? כמה מאמץ ותקציבים לשים בכל ערוץ? הפיצול לכל-כך הרבה ערוצי תקשורת יוצר דילמה היכן להשקיע משאבים על מנת להגיע לקהל המטרה.

זירת הדיגיטל והניו-מדיה משתנה כל הזמן, אך נראה כי במהלך 2014 כללי המשחק הפכו לברורים יותר, כאשר הרשתות החברתיות הכניסו כלים משוכללים יותר לקידום פעילות שיווקית של חברות.

2014 היא השנה שבה התוכן התקרב לפרסום הממומן, שנה שבה אם יצרת תוכן מנצח - בין אם זו כתבת יחסי ציבור או פוסט מצוין - תמורת השקעה לא רבה אפשר להביא את התוכן הזה לכמויות גדולות של אנשים, לבנות או לשפר תדמית וגם להביא למכירות. מכיוון שהבאנרים כמעט ולא עובדים כי הגולשים פשוט מתעלמים מהם, פותחו אמצעים למשוך את עין הגולש באזורים עליהם הוא מסתכל באמצעות תוכן מעניין.

מי שיודע לעבוד נכון בעולם הדיגיטל והניו-מדיה, יכול להרחיב את נתח הלקוחות שלו ללקוחות שמעולם לא חשב להגיע אליהם, ובמקביל לכוון את התוכן והפרסום שייחשף רק לקהל הרלוונטי בעלות לא גבוהה. העידן הנוכחי מאפשר לנו לדעת המון על קהלי מטרה ולהגיע לאנשים שאנו רוצים. עכשיו נותר רק להגיש להם את המסר הנכון.

הנה כמה מהכלים העומדים כיום לרשותנו ומאפשרים לחבר בין תוכן ללידים ולמכירות.

קידום ממומן של תוכן

התוכן הוא המלך, אך יש גבול לכמות התוכן שאליו ניתן להיחשף. הקרב על הגשת התוכן אל הגולש, בין אם דרך קידום אורגני בגוגל או קידום פוסטים בפייסבוק או לינקדאין, הופך לקשה יותר ויותר.

פייסבוק הורידה את שיעור החשיפה לפוסטים בדפים עסקיים לרף מוערך של כ-6% חשיפה של מותגים קטנים ו-2% חשיפה למותגים גדולים. פייסבוק אומרת חד וחלק: רוצים חשיפה לתוכן של החברה שלכם? תשלמו.

גם לינקדאין מאפשרת להביא תוכן לקהל יעד מדויק: על-ידי פילוח על-פי תפקיד, סוג ארגון, שם ארגון, גודל ארגון ומיקום הארגון, ניתן לבצע הצגה מדוייקת של הפוסט בלינקדאין אך ורק לקהל הרלוונטי, מבלי לבזבז חשיפות והקלקות מיותרות.

שילוב Remarketing (פרסום המופיע בפני מי שביקר באתר החברה שלך או בדף הנחיתה) בקמפיין יעלה עוד יותר את אפקטיביות התוכן ברמה המעשית - לידים.

בואה של אאוטבריין

כיום, יצירת תוכן טוב - כזה שמעניין לקרוא כמו כתבה בעיתון - היא צעד אחד בכיוון הנכון, אך זה לא מספיק, כי כפי שציינו לעיל, הקהל מתפזר על פני הרבה ערוצים.

נאמר שכתבו עליכם כתבה יפה בעיתון ובאתר "גלובס". כתבה כזו תופיע בפני הקהל יום או יומיים, ולאחר מכן האפקט שלה ידעך. כאן באה חברה כמו אאוטבריין לעזרה, ומחברת בין יחסי ציבור לפרסום ממוקד: אאוטבריין מאפשרת לכל כתבה להופיע באתרים שונים תחת הכותרת: "עוד כתבות שיעניין אותך לקרוא".

התשלום - בהתאם לכמות הקוראים שהקליקו ונכנסו לכתבה. על-ידי כך ניתן להגדיל את החשיפה לאותה כתבה לאורך זמן ובאתרים נוספים.

תשקיעו במובייל

המובייל הופך במהירות לערוץ המרכזי שדרכו אנשים קוראים חדשות, נכנסים לרשתות חברתיות, ומחפשים מידע. בנקים בארה"ב מדווחים על 60% מלקוחותיהם שנכנסים לחשבונות הבנק דרך המובייל.

לכן, חשוב לבדוק את תאימות האתר שלכם למובייל והנוחות של ממשק המשתמש. אין היום עסק שרוצה להמשיך להתקיים ולא משקיע באתר מובייל שייתן חוויה חיובית שתחזיר את הלקוח שוב ושוב.

סרטון עדיף על טקסט

כיום לאנשים הרבה יותר קל לראות סרטון מאשר לקרוא טקסט, וזה גם כנראה משכנע יותר לראות מישהו מדבר מאשר לקרוא ציטוטים. זו הסיבה שאנו רואים יותר סרטוני וידיאו (קצרים) לסיקור כנסים, הסברים על המוצר, עדויות של לקוחות ועוד. הפצה נכונה של הווידיאו לקהל המטרה, בין השאר בעזרת הכלים שציינתי לעיל, תביא לחשיפה גבוהה ולידים בהתאם.

אין ספק כי בפתח שנת 2015 הקהל שלנו מפוזר בערוצים רבים, אך גוף שיידע לחבר בין התוכן למדיה, הן המסורתית והן הדיגיטלית, הוא זה שיצליח בעידן הנוכחי.

■ הכותב הוא מנכ"ל אולמדיה, המתמחה בייעוץ תקשורתי ושיווק דיגיטלי.