נושא נפיץ כל-כך

"פאודה" עשויה להיות הסדרה המדוברת או הסדרה המושמצת של השנה

"פאודה", יום א' 22:15, ערוץ yes oh

זו עשויה להיות הסדרה המדוברת של השנה, וזו עלולה להיות הסדרה המושמצת שלה - ככה זה כשעוסקים בנושא נפיץ כל-כך, תרתי-משמע.

"פאודה", כאוס בערבית, מתארת את עולמם של חברי יחידת "מסתערבים" שחייהם שזורים במשימתם המטלטלת. עד כאן מדובר במשהו שכבר ראינו בווריאציות שונות מהטלוויזיה הישראלית.

השוני הגדול כאן הוא שהסדרה מביאה גם תיאור של חיי המבוקשים, הניצודים, המטרות - ומציגה אותם לא רק כרבי מחבלים ורוצחים שפלים, אלא קודם כל כבני אדם וכבעלי משפחות - זווית שהצופה הישראלי לא מכיר ביחס למחבלים.

אם תרצו, זאת עשויה להיות אחת הנקודות החשובות בסדרה (עם כמה שיכולתי להתרשם, על-פי פרק הפתיחה): גם מי שפועל מתוך תחושת שליחות ואמונה בצדקת הדרך, לא יכול להתחמק לאורך זמן מההכרה בכך שהוא קוטל את חייהם של בני אדם אחרים.

לא מדובר כאן ב"בכיינות שמאלנית קלאסית", שכן ברור היטב (גם לגיבורי הסדרה וגם לצופיה), שהחיסול אמור למנוע רצח חפים מפשע - ועדיין מדובר בחיסול.

הרקע של יוצרי הסדרה (בראשם העיתונאי אבי יששכרוף) מבטיח אמינות בכל הקשור לדמויות, אם כי העלילה ברובה דימיונית. אשר לדרך שבה יפרש אותה הצופה הישראלי - כאמור, מעניין יהיה לראות את התגובות.

* ציון: 9

בלי דאווינה

"עור רגיש", יום א' 22:00, ערוץ הוט פלוס

תשמעו סיפור על זוג, כבר לא צעיר, שהחליט למכור את הבית הפרטי שלו באחד מפרברי השינה מחוץ לעיר ולעבור ללב תל-אביב כדי להיות קרוב לקצב של העיר הגדולה.

טוב, הסיפור הזה לא מתרחש בישראל אלא בקנדה הרחוקה, אבל הפורמט מוכר: יש מי שנמלטים מהעיר "בשביל הילדים" - רק כדי לחזור אליה בחזרה כדי להיות קרובים לנכדים.

מי שהתגעגע לקים קטרל, האישה שלנצח תיזכר כסמנתה הפרועה מ "סקס והעיר הגדולה", מקבל אותה כאן בגדול כדווינה, אישה בגיל המעבר ששבה עם בעלה ב-30 השנים האחרונות אל שכונת מגורים טרנדית בעיר, הכול כדי להתמודד עם משבר גיל המעבר.

אלא שככל שינסו להתחמק ממנו, מוצא המשבר את בני הזוג גם בכתובתם החדשה. עוד משחק בסרט הזה אליוט גולד (זיכרון וותיק עוד יותר מקטרל), והתוצאה לא רעה בכלל.

* ציון: 8