קרן קדמה מציעה רבע מיליארד שקל על תפוגן

(עדכון) - חברת קרור אחזקות דיווחה לבורסה כי שותפיה בתפוגן קיבלו הצעה לרכישת מניותיהם (62.3% מההון) תמורת 158.3 מיליון שקל

האם חברת קרור אחזקות של שלמה רודב ורוני גת בדרך להיפרד מהחזקתה המסורתית (37.7% מהמניות) ביצרנית הצ'יפס תפוגן? החברה דיווחה היום (א') לבורסה כי שותפיה בתפוגן קיבלו הצעה לרכישת מניותיהם (62.3% מההון) תמורת 158.3 מיליון שקל - הצעה המשקפת לתפוגן שווי של כרבע מיליארד שקל.

המציעה היא קרן קדמה, שכבר ביצעה השקעות בשוק המזון (פטריות מרינה ויקבי כרמל). מהקרן נמסר: "אין תגובה".

תפוגן עוסקת בייצור ובשיווק של צ'יפס וטוגני בצל קפואים ומוצרים מן הצומח. מפעל החברה, הפועל באזור התעשייה שער הנגב, הוקם בשנת 1972 על-ידי קיבוצי האזור תחת השם "תפוד".

תוצאות תפוגן
 תוצאות תפוגן

חברת קרור אחזקות רכשה את המפעל לצד חברת יבולים ש.שרון בשנת 1994, וכמה שנים מאוחר יותר מוזגה לתוכו פעילות החברה המתחרה תופאפ. כיום מחזיקה יבולים ש.שרון שבבעלות משפחת שרון ב-36.26% מהמניות, ואילו חברת תופאפ של קובי פורת מחזיקה ב-26% מהמניות.

מחזור המכירות של תפוגן הסתכם בשנת 2013 ב-165 מיליון שקל - עלייה של 9.5%. הרווח הגולמי הסתכם בב-60.2 מיליון שקל, שיעור של 36.5% מהמכירות. החברה נהנתה מרווח תפעולי של 25.8 מיליון שקל המשקף שיעור רווח תפעולי של 15.7%. הרווח הנקי הסתכם בשנת 2013 ב-18.1 מיליון שקל - זינוק של 18.5% ביחס לשנת 2012. נכון לסוף 2013 לתפוגן היה הון עצמי של 99 מיליון שקל אשר מימן 65% ממאזן החברה.

חברת קרור אחזקות, שבבעלותה גם חברת המשקאות יפאורה, תצטרך להודיע לשותפות שלה בתפוגן תוך 30 יום האם היא מפעילה את זכות הסירוב הנתונה בידה ורוכשת בעצמה את מניותיהן באותו המחיר. קרור יכולה להחליט גם שהיא מצטרפת לעסקת המכירה ומוכרת את אחזקותיה באותה עסקה.

ככל הידוע, בקרור, הנסחרת בשווי של 754 מיליון שקל, טרם קיבלו החלטה בעניין. ב-17 השנים האחרונות מנוהלת תפוגן על-ידי אורי מאירי, המשמש גם כמנכ"ל קרור אחזקות.

תפוגן היא אחת מ-3 השחקניות העיקריות בתחום הצ'יפס הקפוא בישראל, ולפי הערכתה, היא מחזיקה בנתח שוק כמותי של 40%. תחום זה אחראי גם לעיקר מכירותיה של החברה. פרט לכך, החברה משווקת ומייצגת טוגני בצל קפואים וכן מוצרים מן הצומח תחת המותג "תפוגן טבע".

מקור 47.6% ממכירות תפוגן הוא במכירות לערוץ הקמעונאי, ואילו המכירות לערוץ המקצועי מהוות 42.8% מכלל מכירות החברה.

תפוגן היא הספקית הבלעדית של צ'יפס קפוא לרשת מקדונלד'ס, כשכלל מכירותיה לרשתות המזון המהיר עומדות על 13.7 מיליון שקל בשנה ומהוות 8.3% ממכירות החברה.

מפעל החברה ממקום, כאמור, באזור התעשייה שער הנגב ומתפרס על שטח של 27 דונם. המפעל מעסיק כ-90 עובדים שרובם תושבי שדרות, קיבוצי שער הנגב ואזור עוטף עזה.

בהתייחס לעסקה הנרקמת אמר היום קובי פורת ל"גלובס" כי "זו ביצה שעדיין לא נולדה. העסקה נמצאת בידיים של קרור. יש להם זכות סירוב ראשונה, ועד שלא נשמע מהם, אין עדיין שום עסקה".