החטא ועונשו: לאנס ארמסטרונג ישלם 10 מיליון דולר לחברת ביטוח

הפסד לרוכב האופניים בתיק הבוררות שהתנהל בטקסס, במסגרתו נקבע כי יחזיר כספים שקיבל עבור הזכיות שלו בטור דה פראנס

לאנס ארמסטרונג / צילום: רויטרס
לאנס ארמסטרונג / צילום: רויטרס

שערוריית הסמים שבה היה מעורב רוכב האופניים לאנס ארמסטרונג ממשיכה לעלות לו ביוקר רב. בפסק בוררות שניתן אתמול (ב') בטקסס, נקבע כי ארמסטרונג ישלם 10 מיליון דולר ל-CA Promotions, חברת ביטוח מדאלאס.

הסיפור החל בשנת 2002, אז החליטה חברת הניהול של ארמסטרונג לבטח את תשלומי הבונוסים שהיתה אמורה לשלם לו עבור זכייה בטור דה פראנס. הפוליסה נחתמה עם חברת הביטוח SCA Promotions.

בשנת 2004 הודיעה חברת הביטוח כי היא אינה מוכנה לשלם את הכספים עבור הזכיות של ארמסטרונג, בטענה כי היא חושדת שהרוכב האמריקאי השתמש בחומרים אסורים. ארמסטרונג תבע את חברת הביטוח ובהסדר פשרה בין הצדדים ב-2006, סוכם כי בהיעדר תשתית ראייתית שתומכת בטענות של חברת הביטוח - היא תיאלץ לשלם לרוכב 7.5 מיליון דולר.

כשהתפוצצה שערוריית הסמים ונשללו מארמטרונג הזכיות בטור דה פראנס, דרשה חברת הביטוח את כספה בחזרה. אתמול, כאמור, פסק פאנל הבוררים ברוב של 1-2 כי אמסטרונג הונה את חברת הביטוח ובשל כך יחזיר 10 מיליון דולר בגין תשלומים שקיבל.

ארמסטרונג, 43, זכה 7 פעמים ברציפות בטור דה פראנס, בין השנים 1999-2005. ב-2012, לאחר חקירה ממושכת של הרשות האמריקאית לסימום בספורט, הוא הואשם בשימוש בחומרים אסורים, ובהמשך הודיע איגוד האופניים העולמי על שלילת כל הזכיות שלו כרוכב מקצועני. בעקבות כך, איבד ארמסטרונג את כל הספונסרים שלו, שעל-פי דיווחים הכניסו לו באותה עת כ-75 מיליון דולר בשנה.