מחירי האינטרנט נחתכים: 100 שקל ל-100 מגה "הכול כלול"

הרפורמה בשוק האינטרנט מתחילה היום: המחיר עליו הכריזו אקספון ו-012 יהיה המחיר המקובל בשוק ■ מהירות 40 מגה תעלה 89 שקל לחודש, ו-15 מגה תעלה 79 שקל ■ המחירים נכונים לשנה הראשונה ולאחר מכן יעלו ב-20 שקל

אינטרנט סלולר / צילום: שאטרסטוק
אינטרנט סלולר / צילום: שאטרסטוק

הרפורמה של משרד התקשורת במדיניות הפס הרחב יצאה לדרך היום (ג'), ומעכשיו יתבצע החיבור לאינטרנט בפעולה אחת ללא צורך בהתקשרות כפולה לספק אינטרנט ולספק תשתית אינטרנט. לפי הרפורמה המתוכננת, כל חברות התקשורת יוכלו לרכוש תשתית אינטרנט מחברות בזק והוט במחיר "סיטונאי", דבר שצפוי להוביל לשיפור השירות תוך הוזלת המחיר שהציבור משלם עבור סל שירותי התקשורת בעשרות שקלים לפחות.

ואכן, כבר הבוקר הודיעה חברת 018 אקספון על הורדת מחירי הגלישה והיא מציעה קצב גלישה של 100 מגה עם תשתית במחיר כולל של 100 שקל לחודש.

במקביל, 012 סמייל השייכת לפרטנר, הודיעה שהיא גם תשיק אינטרנט (תשתית וספק) של 100 מגה במחיר של 100 שקל. אינטרנט בקצב של 15 מגה יעמוד על 89 שקל בחודש. החברה הקימה אתר ייעודי ואף מיתגה את שירות האינטרנט החדש שלה תחת השם ONE.

חברות נוספות צפויות לפרסם את מחירי הגלישה שלהן בעקבות כניסת הרפורמה בשוק הקווי לתוקף. המחירים למהירות של 40 מגה יעמדו על כ-89 שקל לחודש והמחיר ל-15 מגה יעמדו על 79 שקל לחודש.

ההוזלה במחירים בהשוואה לתקופה טרם הרפורמה נאמדת ב-20-30 שקל לחודש. בזק, למשל, מכרה ב-110 שקל מהירות גלישה של 100 מגה ועל זה היה צריך להוסיף את מחיר הספק כך שהמחיר עשוי היה להגיע ל-130-140 שקל - תלוי במחיר שמוכר הספק את הקישוריות לאינטרנט.

בנוסף, הוט הורידה אתמול את מחירי הגלישה שלה למהירות של 12 מגה ובמקום 89 שקל לחודש המחיר יעמוד מהיום על 75 שקל - רק עבור תשתית. לכך צריך להוסיף את מחיר הספק כך שהמחיר לחבילת ה-12 מגה לא אטרקטיבי במיוחד.

המחירים נכונים לשנה הראשונה ולאחר מכן הם יעלו ב-20 שקל.

זהו רק היום הראשון לרפורמה בשוק הקווי, שאותה אישר שר התקשורת לשעבר, גלעד ארדן, וצפוי כי בשלב הראשון היא לא תעבור חלק ויהיו תקלות. משרד התקשורת הודיע שהוא מקים חמ"ל ייעודי כדי לטפל בבעיות שיווצרו במהלך הימים הראשונים. במסגרת הרפורמה הלקוחות לא יצטרכו להתקשר יותר לספק בנפרד ולחברת תשתית בנפרד והם יוכלו לקבל את חבילת האינטרנט שלהם הכוללת דרך ספק השירות. כלומר התשתית הופכת להיות אדישה עבור הלקוח וספק האינטרנט הוא זה שמוכר לו את השירות מקצה לקצה.

מכיוון שתהליכי העבודה מורכבים ומעבר הלקוחות והקווים מבזק לספקיות עשוי להסתבך, חלק מספקיות האינטרנט מעדיפות שלא לפרסם את המחירים בשלב הזה ולחכות עד שתתבהר תמונת המצב והעסק יעבוד חלק.

יחד עד זאת, אפשר להניח בסבירות גבוהה שהמחירים שקבעה אקספון יהיו המחירים שכולם יתיישרו סביבה פחות או יותר ו-100 מגה יסתכמו בערך ב-100 שקל. השאלה האם הטלפוניה תיכנס לתוך החבילה או לא עדיין נשארת פתוחה.

"בזק היא חברת התקשורת המועדפת על ידי הצרכנים בזכות רמת השירות המצויינת שלה והערך שהיא מעניקה להם", מסרה בתגובה לרפורמה סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק. "בזק משקיעה במשך שנים ארוכות בתשתית שהיא מן הטובות בעולם, תוך שהיא מספקת שירותים מתקדמים ללקוחות. אני משוכנעת שהשקעה זאת, יחד עם תפיסת ההוגנות והשקיפות המנחות את בזק יאפשרו לה להתמודד בהצלחה גם בתקופה של תחרות גוברת. בכל העולם, שוק סיטונאי הוא חלק ממהלך של רפורמה צרכנית כוללת. אני מאמינה שבעתיד הקרוב, בהמשך למהלך הנוכחי, משרד התקשורת יעמוד בהתחייבותו ויאפשר לבזק לספק חבילות המעניקות לצרכן ערך של ממש ומגבירות את התחרות".

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר אמר היום: "אני מודה לאבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת ואנשי המשרד על השקת אחת הרפורמות החשובות ביותר בשוק התקשורת אשר נועדה להרחיב את התחרות בענף ולהסיר חסמים". איציק בנבנישתי, משנה למנכ"ל קבוצת פרטנר ציין כי: "אנו ערוכים ליישום הרפורמה ומקווים כי בימים הקרובים יושלמו ההסדרים הסופיים עם בעלי התשתיות, באופן שיאפשר תחרות פתוחה והוגנת בין כל החברות בענף, לטובת הלקוחות".

שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן, "אמר כי הרפורמה בפס הרחב תשים סוף לדואופול של בזק והוט בתחום התשתיות. היא תוזיל את חבילות האינטרנט ותאפשר כניסה של שחקנים שיתחרו מול הוט ויס ויוזילו את מחירי הטלוויזיה".