המהפכה ב"לה מונד" יכולה לעשות בי"ס לכל עיתון בעולם

קואופרטיב העיתונאים שהלך לקראת פשיטת-רגל החליט למכור את השליטה לקבוצת אנשי עסקים שהאמינה במותג ■ בריאיון בלעדי ל"פירמה" מספר מנכ"ל "לה מונד", לואי דרייפוס, על הרפורמה הדרמטית שהצילה את העיתון

לואי דרייפוס / צילום: איל יצהר
לואי דרייפוס / צילום: איל יצהר

"גילינו נתון מדהים שלפיו החברה הפסידה כסף כל שנה בעשור האחרון", מספר בראיון ל"פירמה" לואי דרייפוס, מנכ"ל העיתון "לה מונד", במהלך ביקור בישראל בחודש שעבר. "העובדים, ומעל לכול העיתונאים, הבינו שצריך לעשות שינוי באסטרטגיה ובניהול. הם היו צריכים מימון ושינוי דחוף, וזו הנקודה שבה הגענו, ואשר התבררה כזמן מצוין לבוא בו".

לדבריו, "מצאנו שהמותג 'לה מונד' הוא ייחודי ונדיר מאוד בצרפת. מעבר לזה, לא הרגשנו שאנחנו נכנסים לעסקי הפרינט, אלא לעסקי המידע. המודל של 'לה מונד' הולך ומשתנה מהפרינט לדיגיטל. מצאנו של'לה מונד' יש נכסים שאין לאחרים, ובראשם הפלטפורמה הדיגיטלית שהייתה מבוססת משל המתחרים.

"מעל לכל, לעיתון יש כוח ומקום חשוב בתרבות ובחברה הצרפתית, והיה חשוב לשמור על 'לה מונד' עצמאי ויציב עסקית וכלכלית. הנכס העיקרי שלו הוא עיתונאיו, שביקשו להיות חלק מהמהפכה הזו".

110 מיליון אירו השקיעה קבוצת הבעלים החדשה בעיתון, ובכלל זה רכישת המניות, הזרמה מידית הכרחית, ולו רק כדי לשלם משכורות והלוואת בעלים. כיום, קבוצת "לה מונד" מונה 1,400 עובדים, והעיתון, שממשיך לנפק מוצרים חדשים - גם מוצרי נייר - הצליח להתייעל בלי לפטר ולו עיתונאי אחד וללא קיצוץ שכר.