בשל הסופה בירושלים: גמר הגביע בכדורסל נדחה ליום א'

איגוד הכדורסל החליט לדחות בשלושה ימים את המשחק בין הפועל ירושלים למכבי ת"א, שהיה אמור להיערך בארנה פיס בירושלים ביום חמישי

מכבי ת"א זוכה בגביע המדינה בכדורסל 2014 / צלם: קובי גדעון – לע"מ
מכבי ת"א זוכה בגביע המדינה בכדורסל 2014 / צלם: קובי גדעון – לע"מ

איגוד הכדורסל הודיע היום (ג') על החלטתו לדחות את גמר גביע המדינה בכדורסל שתוכנן ליום חמישי הקרוב בארנה פיס בירושלים, בין הפועל ירושלים למכבי ת"א, ולקיימו שלושה ימים מאוחר יותר - ביום ראשון (22 בפברואר; המשחק יחל בשעה 21:00). זאת בעקבות תחזית מזג האוויר והצפי לסופה שעשויה לשתק את עיר הבירה.

באיגוד הכדורסל העדיפו לקחת החלטה כמה שיותר מוקדם, על מנת לאפשר לכל הגורמים להיערך בהתאם. ההחלטה נלקחה לאחר שיחות שנערכו עם זכיין השידור (ערוץ הספורט, ששילם העונה 550 אלף שקל עבור הזכויות של הגביע), עם החברות המסחריות שמפרסמות באירוע, עם עיריית ירושלים, עם חברת אריאל המנהלת מטעם העירייה את הארנה, ועם מינהלת הליגה בכדורסל.

יש לציין כי עוד לפני משחקי חצי הגמר אתמול, החלו באיגוד לנסות ולבחון אופציות חלופיות למועד הגמר.

ההחלטה לקיים השנה את שבוע ההכרעה של הגביע בארנה בירושלים נקבעה כבר לפני מספר חודשים, והאולם החדש הועדף על-פני היכל הספורט ביד אליהו. אלא שאז לא נלקחה בחשבון האפשרות כי עלולה להיווצר בעיה עם מזג האוויר. על-פי התחזיות, קיים סיכוי גבוה לשלגים בירושלים ביום חמישי.

בעיה נוספת שאיתה נאלץ האיגוד להתמודד השבוע היא עיצומי ועד העובדים של רכבת ישראל, שגרם לביטול הרכבות המיוחדות שהיו אמורות להביא את האוהדים מתל-אביב ומחיפה למשחק בירושלים. ועד עובדי הרכבת הודיע כי השביתה תימשך, וגם הרכבות שהיו אמורות להסיע אוהדים מתל-אביב לגמר בירושלים ובחזרה לא יפעלו ביום חמישי. כעת יקוו אוהדי שתי הקבוצות שעד יום ראשון יחזרו הרכבות לפעול כסדרן.