קבוצת אלון זימנה אסיפת מחזיקי אג"ח לעוד שבוע

החברה זימנה ליום רביעי הקרוב (בשבוע הבא) את מחזיקי האג"ח על מנת לספר להם על הצעתה לארגון מחודש של החוב בהיקף של כ-2.2 מיליארד שקל

שרגא בירן / צילום: ורדי כהנא
שרגא בירן / צילום: ורדי כהנא

התקדמות בשיחות בין קבוצת אלון למחזיקי האג"ח שלה. החברה זימנה ליום רביעי הקרוב (בשבוע הבא) את מחזיקי האג"ח על מנת לספר להם על הצעתה לארגון מחודש של החוב בהיקף של כ-2.2 מיליארד שקל.

החברה קיבלה על הצעתה הערות רבות מהמשקיעים המוסדיים. היא דנה עד עכשיו עם מעל 80% ממחזיקי האג"ח. בשבוע הבא היא תציג את הצעתה המתוקנת וכעבור כמה ימים אפשר ותהיה הצבעה בנושא.

בימים האחרונים מימשה הקבוצה חבילת מניות בחברת הזיקוק אלון USA, הנמצאת בשליטתה, בהיקף של כ-47 מיליון דולר, ול"גלובס" נודע כי בכוונתה לבצע מימוש דומה בחודש הקרוב. לאחר שני המימושים, תעמוד קופת המזומנים של הקבוצה על כ-400 מיליון שקל בסך הכול.

באלון, שבשליטת שרגא בירן והקיבוצים, אופטימיים כי יגיעו במהרה להבנות עם מחזיקי האג"ח, ובסביבת החברה מדגישים שלא מדובר בהסדר חוב או בתספורת. בקבוצה מבקשים לגבש נוסח מוסכם לתיקון שטר הנאמנות של האג"ח, ובהמשך לכנס את המחזיקים ביום רביעי הבא. עם זאת, גורמים בשוק המוסדי רחוקים עדיין מלהיות שבעי רצון מהצעת אלון, אשר לה משמשים כיועצים בנקי ההשקעות ווליו-בייס ולאומי פרטנרס.

על פי עקרונות המתווה המוצע של קבוצת אלון, המנוהלת בידי אביגדור קפלן (אחר דיון ראשוני עם המוסדיים הגדולים) מבקשת החברה להקדים תשלומים למחזיקי האג"ח, כדי להרוויח שנתיים לטובת מימוש נכסים ושיפור הנזילות והחוסן הפיננסי שלה; לשנות את הטריגר לפירעון מיידי של החוב במקרה של הורדת דירוג; ולבטל עמלת (קנס) פדיון מוקדם, וזאת בתמורה לשיפור ביטחונות.

מדובר במתן שעבוד ראשון למחזיקי האג"ח על כל מניות אלון גז (השותפה בתגלית הגז "תמר") ושעבוד שלילי על 25% ממניות אלון USA (הנסחרת בשווי של 900 מיליון דולר). "קבוצת אלון תהיה רשאית לבצע כל פעולה אשר לה תידרש בקשר למניות אלון גז המשועבדות ובקשר למניות אלון USA הנתונות לשעבוד שלילי (לרבות מיזוג, פיצול, מכר, החלפת מניות, המחאה וכיוצא בזאת)". זאת , בכפוף לכך שהתמורה נטו ממהלכים אלה תשמש לפירעון האג"ח, או שתשועבד. לחלופין יינתן שעבוד על ההחזקה בזכויות בתגלית תמר (למשל, במקרה של מיזוג בין אלון גז לאלון ישראל). ככלל, אלון רוצה את האפשרות להביא לכך שאלון גז תחדל מלהיות תאגיד ציבורי או תאגיד מדווח.

כאמור, בכוונת קבוצת אלון להקדים תשלומים מהשנתיים הקרובות, כדי ליצור לעצמה חלון זמנים שבמהלכו תוכל לממש נכסים ולשפר משמעותית את מצבה הפיננסי. לפיכך, החברה מבקשת לאשר לה להקדים עד סוף ספטמבר 2015 תשלום של כ-270 מיליון שקל בגין קרן ינואר 2016, תוך שהיא תתחייב לפרוע עד ספטמבר 2016 סך של 280 מיליון שקל נוספים שיפחתו פארי פסו מיתרת התשלומים העתידיים, וזאת במחיר הפארי.