רשמי: SolarEdge תגייס עד 125 מיליון דולר בנאסד"ק

שווי חברת האנרגיה הסולארית עדיין לא נקבע, אך יעמוד כנראה על כחצי מיליארד דולר ■ החברה עברה לרווחיות במחצית השנייה של 2014

גיא סלע / צילום: סיון פרג'
גיא סלע / צילום: סיון פרג'

"בחזון שלכם, אתם צריכים לעשות משהו חשוב ולא רק לחשוב איך לעשות כסף". כך טען גיא סלע, אחד ממייסדי SolarEdge, בערב "כלכלה על הבר" של "גלובס" בו התארח לפני כחודש וחצי.

ובכן, סלע ושותפיו להקמת SolarEdge עשו משהו חשוב, אך כעת הם רוצים להתחיל לעשות יותר כסף, וזה אומר, בין היתר, להנפיק את החברה לציבור. וכפי שנטען ב"בלומברג" עוד בשנה שעברה, SolarEdge אכן צועדת לקראת הנפקה בשוק ההון האמריקאי. אמש הגישה החברה לרשות ני"ע האמריקאית את טיוטת התשקיף הראשונה שלה לקראת הנפקה זו, ובכך למעשה אישררה את תוכנית ההנפקה.

לפי טיוטת התשקיף, SolarEdge תגייס עד 125 מיליון דולר אך שווי החברה עדיין לא נקבע. לפי היקף גיוס זה ניתן להעריך כי החברה מכוונת לשווי די מכובד של כחצי מיליארד דולר. לאחר ההנפקה תחל המניה להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול SEDG. ההנפקה לא תכלול הצעת מכר, והיא תובל על ידי בנקי ההשקעות גולדמן זאקס ודויטשה בנק (חתמים ראשיים); קנקורד, נידהם ורות' קפיטל (חתמים משניים).

SolarEdge מפתחת ומייצרת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית, והיא נבחרה כאחת החברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2010. המערכת שלה מאפשרת ניצול גדול יותר של האנרגיה שנקלטת בקולט הסולארי, על ידי אופטימיזציה של תפקוד כל אחד מהקולטים, תוך אספקת נתונים בזמן אמת על תפוקתם. המערכת הזאת הפכה למסחרית במהלך 2010, ועד כה הוטמעה אצל לקוחות ב-73 מדינות שונות.

החברה הוקמה בשנת 2006 על ידי חמישה יוצאי יחידת הטכנולוגיה של חיל המודיעין: סלע (50), שמשמש כמנכ"ל ויו"ר; ליאור הנדלסמן, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיית מוצר (40); יואב גאלין, סמנכ"ל מו"פ (41); מאיר אדסט, סמנכ"ל לטכנולוגיות ליבה (39); ועמיר פישלוב, סמנכ"ל ארכיטקטורת תוכנה. החברה, ראוי לציין, התאגדה במדינת דלאוור בארה"ב, ולא בארץ.

מרשימת בעלי המניות בחברה עולה כי מייסדיה דוללו משמעותית בגלל השקעה של קרנות הון סיכון בחברה. שלוש בעלות המניות הגדולות בה הן הקרנות Opus, ג'נסיס ו-Pacven Walden שלכל אחת מהן יש 14.6% מההון. לסלע, המייסד היחיד שיש לו מניות בחברה, נותרו 2% כולל אופציות.

SolarEdge, כפי שניתן לראות מתוצאותיה הכספיות, מונפקת רגע לאחר שהפכה לרווחית לראשונה מאז הקמתה. השנה הפיסקלית של החברה מסתיימת ביוני, ואת המחצית השנייה של 2014 (כלומר, מחצית ראשונה של השנה הפיסקלית 2015) סיימה החברה כששורתה התחתונה היא רווח נקי של 5.9 מיליון דולר. מהתפלגות רבעונית של תוצאות החברה עולה כי ברבעון הפיסקלי הראשון של 2015 עמדו ההכנסות על 67 מיליון דולר (גידול שנתי של 119%), בעוד ההכנסות ברבעון הפיסקלי השני עמדו על 73.3 מיליון דולר (גידול שנתי של 166%). בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הראשון היה 2.5 מיליון דולר ו-3.4 מיליון דולר ברבעון השני.

ממאזן החברה עולה כי בקופתה יש מזומן בשווי של 23.8 מיליון דולר, סך ההפסד הצבור שלה הוא 135.2 מיליון דולר, ולכן יש לה גרעון בהון של 128.7 מיליון דולר.

אם הנפקת SolarEdge אכן תצא לפועל היא תהיה ההנפקה הראשונית השלישית מתחילת השנה של חברה ישראלית בשוק ההון האמריקאי (ב"תור" ממתינות כרגע גם חברות ישראליות אחרות שעשויות להקדים אותה). קדמו לה שתי הנפקות של חברות ביומד: רדהיל וצ'ק קאפ (ראו ידיעה בעמוד זה), וזה אומר ש-SolarEdge גם תתרום לגיוון תחומי הפעילות של החברות הישראליות שנסחרות בארה"ב.

התוצאות הכספיות של סולאר אדג'
 התוצאות הכספיות של סולאר אדג'