קבוצה מהסרייה A - בלי כסף למשכורות, אבטחה, חשמל ומים חמים

הצרות הכלכליות מכריעות את פארמה האיטלקית, שהחליפה שלושה בעלים העונה, לא שילמה שכר לעובדים מאז יולי 2014, וחובותיה נאמדים ב-98 מיליון אירו ■ ב-19 במארס היא עשויה להיכנס להליכי פשיטת רגל

פארמה / צלם: רויטרס
פארמה / צלם: רויטרס

בעיות כלכליות קשות ביותר למועדון האיטלקי פארמה: עקב חוסר יכולת של קבוצת הסרייה A לשלם על הוצאות החשמל והאבטחה, המשחק שלה שהיה אמור להתקיים היום (א') מול אודינזה נדחה.

פארמה, שהחליפה כבר שלושה בעלי בית במהלך העונה - לא שילמה שכר לאף עובד במועדון מאז יולי 2014. חלוץ העבר הארגנטיני הרנן קרספו, המאמן את קבוצת הנוער של המועדון - חשף כי לשחקנים הצעירים אפילו אין מים חמים להתקלח איתם.

על-פי דיווח מוקדם יותר השנה ב"גזאטה דלו ספורט", החובות של פארמה מוערכים ב-98 מיליון אירו, אבל בחשבון העו"ש שלה נותרו 40 אלף אירו בלבד. כיוון שהקבוצה לא מצליחה לשלם את החובות, הרשויות המקומיות החלו להפעיל עליה סנקציות: בשבוע שעבר החרים מס הכנסה רכבים של המועדון, כולל את האוטובוס שלו. ב-19 במארס צפוי להתקיים דיון בביהמ"ש שיכריע האם פארמה תיכנס להליכי פשיטת רגל.

הבעלים הנוכחי של המועדון הוא ג'יאמפייטרו מאנטי, שרכש אותה תמורת סכום סמלי של אירו אחד בלבד, באמצעות חברת MAPEI שבבעלותו. בשבוע שעבר טען כי העביר את הכספים הנדרשים לתשלום משכורות, אך אלו לא הגיעו עד הדד-ליין שנתן מס הכנסה למועדון (ביום שני שעבר). כמו כן, על-פי דיווח באתר "פוטבל איטליה", מאנטי "לא נראה באיזור פארמה ואי אפשר להשיג אותו בטלפון".

פארמה היה מועדון מצליח מאד באיטליה במיוחד בשנות ה-90, אז סיים פעם אחת במקום השני בליגה (1997) וזכה בשלושה גביעים אירופיים (מחזיקות 1993, אופ"א 1995 ו-1999). בנוסף, זכתה הקבוצה בשלושה גביעי איטליה (1992, 1999 ו-2002). בין השחקנים הבולטים ששיחקו בה במהלך השנים: פאוסטינו אספרייה, תומאס ברולין, ג'ינאלואיג'י בופון, פאביו קנאברו, הרנן קרספו, ליליאן תוראם, חריסטו סטויצ'קוב, חואן סבסטיאן ורון, ג'יאפרנקו זולה ועוד רבים.