(שוב) אין כסף: שחקני מכבי נתניה השביתו את האימון

(עדכון) מנכ"ל ההתאחדות לשחקנים: "ננסה לסייע לכם" ■ למרות שחלון ההעברות נסגר - מאמצים קדחתניים בנתניה למכור כבר עכשיו את החלוץ לארי קאיודה, ולהעביר אותו למועדון הרוכש רק בעונה הבאה

לארי קאיודה / צלם: אליאב אוזן האתר הרשמי של מכבי נתניה
לארי קאיודה / צלם: אליאב אוזן האתר הרשמי של מכבי נתניה

הכאוס הכלכלי במכבי נתניה מסרב להירגע: הבוקר הגיעו השחקנים למתחם האימונים של הקבוצה, אך הודיעו למאמן רוני לוי כי הם מסרבים לקיים את האימון, עקב אי-תשלום משכורתם בחודשיים האחרונים. כזכור, לכל אורך העונה הנוכחית מתמודד המועדון עם איחורים ועיכובי הזרמות כספים מצידו של הבעלים, אלי שגב.

עדיין לא ברור האם השחקנים ימשיכו בשביתה גם במהלך הימים הקרובים. בכל אופן, לאחר האימון הם הגיעו להביא את מחאתם מול משרדי ההתאחדות לכדורגל בר"ג.

מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר נפגש עם נציגות של שחקני נתניה - ערן לוי, עומר פרץ ואורי שטרית - וניר אלון, ראש חטיבת הספורט בהסתדרות. על-פי הודעת ההתאחדות, קמר הבהיר לשחקנים כי "ההתאחדות תנסה לבדוק כיצד היא יכולה לסייע לקבוצה ולעובדים במסגרתה, שחקנים ואחרים. אנחנו ערים למצב, ובוחנים יחד עם הבקרה התקציבית מה ניתן לעשות. עד כה הצליחה הבקרה והעומד בראשה, רו"ח עופר אורליצקי, להזרים כספים שעד לא מזמן נראו אבודים, ונמשיך לעשות כך. עם זאת, אנחנו לא אלה שמנהלים את הקבוצה ובסיטואציה כזאת צריך לקבל החלטות לא פשוטות. אני מצפה מהמנהלים של הקבוצה לבחון ולמצות את כל האפשרויות שיש להם, בכלל זה מכירת שחקנים, כדי להבטיח שהמשכורות ישולמו.

"קרה כאן משהו בלתי צפוי, כפי שקורה גם במקומות אחרים בעולם", המשיך קמר, "ומספיק שנזכור את הסיטואציה הנוכחית בפארמה מהסרייה A, ומועדונים אחרים בעולם, והאתגר לא פשוט. אני מצפה מהבעלים של המועדון וממנהליו לעשות כל שביכולתם כדי להתגבר על המצוקה. ההתאחדות היא לא הכתובת, אבל מכבי נתניה היא מועדון חשוב לליגת העל ולכדורגל הישראלי ולכן היה לי חשוב לפגוש את השחקנים ולהסביר להם שאינם לבד".

בתוך כך, הפורמה המקצועית האדירה בה נמצא חלוץ הקבוצה, לארי קאיודה, עשויה להפוך לחבל ההצלה הכלכלי של נתניה, שחסרים לה כמה מיליונים טובים על מנת להצליח לשלם את שכר השחקנים ולסיים את העונה בהפסדים מינימליים. אמנם חלון ההעברות בישראל ננעל, אך השבוע סיפור במועדון על ניסיונות קדחתניים להגיע לסיכום עם אחת הקבוצות הגדולות בישראל שתרכוש אותו כבר עכשיו, עבור סכום המוערך ב-4 עד 5 מיליון שקל - אך תרשום את הניגרי במדיה רק לקראת העונה הבאה (2015/16).

אפשרות נוספת שעלתה בנתניה היא לנסות למכור מיידית את קאיודה אל המדינות בהן חלון ההעברות עדיין פתוח, אך סיכויי ההצלחה של מהלך כזה נראים קלושים, לאור העובדה שמלבד הליגה הרוסית, שם החלון ייסגר בעוד ארבעה ימים - אין אף ליגה ברמה גבוהה באירופה בה עדיין ניתן לרכוש שחקנים.

קאיודה בן ה-21 כבש העונה 10 שערים והוסיף 5 בישולים ב-21 הופעות בליגת העל. אשתקד כבש 10 שערים בליגה הלאומית.