ישראל מחלקת אוסקרים ב"תיאטרון האבסורד" של האו"ם

האוסקר הישראלי לשחקנית הטובה ביותר - לאיראן, על גילום תפקידה כמדינה שוחרת שלום ■ פרס האפקטים המיוחדים - ללא תחרות לסעודיה, על האופן המרהיב שבו היא מעלימה נשים מהמרחב הציבורי

בדיון במועצת הביטחון, אתמול (ב'), לציון מלאת 70 שנה לאו"ם, חילק שגריר ישראל בארגון, רון פרושאור, את פרסי האוסקר הישראלי לקבוצה נבחרת של מדינות, שהפגינו כשרונות יוצאי דופן בגילום תפקידים שמושרשים עמוק בעולם האגדות.

בנאום שבו יצא חוצץ נגד "תיאטרון האבסורד" של או"ם, שאב השגריר השראה מטקס הענקת פרסי האוסקר שנערך בלילה הקודם: "בשעה שמיליונים צפו בטקס בהוליווד חשבתי שלו היו מעניקים אוסקרים על שמירת השלום והביטחון הבינלאומיים, לא הייתי מופתע אם המועמדים הבאים היו זוכים בפרס:

"בקטגוריית השחקנית הראשית הטובה ביותר: על גילום תפקיד כמדינה שוחרת שלום, בשעה שהיא מפתחת נשק גרעיני, מכחישה את השואה ומאיימת על קיומן של מדינות אחרת, מוענק האוסקר הישראלי לאיראן.

"בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר: על תמיכה ללא ערעור במשטר אסד בסוריה והשתתפות בטבח של מאות אלפים, מוענק האוסקר הישראלי לחיזבאללה.

"בקטגוריית האפקטים המיוחדים: כמעט ללא תחרות, על האופן המרהיב שבו היא מעלימה נשים מהמרחב הציבורי, מוענק האוסקר הישראלי לסעודיה.

"בקטגוריית העריכה הטובה ביותר: על נסיונות לשכתב את ההיסטוריה, מוענק האוסקר הישראלי לרשות הפלסטינית, אם כי, למען האמת, הפלסטינים כבר קיבלו מספיק פרסים מאו"ם".

"אם אנו רוצים למצוא שלום וביטחון בעולם האמיתי, הגיע הזמן להוריד את המסך על תיאטרון האבסורד של או"ם ולהחזיר למרכז הבימה את הערכים המקוריים של אמנת או"ם", אמר השגריר.

פרושאור הראה כיצד מעוות הארגון את עקרונות האמנה שעליה הוא מושתת. הוא הדגיש, כי אחת ממטרות או"ם, לפי האמנה, היא להביא להרמוניה בין האומות, "אך ההרמוניה היחידה שמגיעה לאוזני היא המזמור של מקהלת מגני ישראל".

"המוסד הזה לעולם לא יצליח לממש את עקרונות האמנה שלו כל עוד הוא מתמקד בישראל בעקשנות, בעקביות וללא הרף", אמר פרושאור. "אשתקד קיבלה העצרת 20 החלטות שמגנות את ישראל, ורק שלוש החלטות בגנות שלוש מדינות אחרןת מכל העולם. מאז 2006, למעלה ממחצית ההחלטות שקיבלה המועצה לזכויות אדם של או"ם בז'נווה בגנות מדינות ספציפיות כוונו נגד ישראל. זה לא הגיוני, לא מוסרי, אלא פשוט דעה קדומה".

השגריר הוסיף, כי עקרון נוסף של אמנת או"ם הוא קידום ועידוד של השמירה על זכויות האדם. המועצה לזכויות האדם בז'נווה היא הגוף המרכזי שאחראי על יישום עקרון זה. בין חברות המועצה אנו מוצאים את סעודיה, קטאר, אלג'יריה וונצואלה. "אני מניח שאף אדם בחדר הזה לא ירצה לעמוד למשפט באחת מהמדינות האלה", אמר פרושאור. "אני מניח שאף אחד לא היה מוכן לכתוב מאמר שמותח ביקורת על הממשלות של מדינות אלה כל עוד הוא נמצא בתחום השיפוט של אחת מהן. שום אדם שמעריך את חירותו ואת חייו לא היה נוהג כך. ובכל זאת, מדינות אלה, ודומות להן, מכהנות בתפקידי מנהיגות במועצה לזכויות האדם. ב-2008, למשל, מונתה סעודיה, ששמה יצא לשמצה בגלל הוצאות להורג בפומבי, עריפות ראשים והלקאות, כאחראית להגשת הדו"חות לוועדה השלישית של או"ם, שעוסקת בזכויות האדם".

"כאן, בתיאטרון האבסורד, לא הייתי מתפלא לו היה ניתן לדאעש תפקיד מרכזי במועצה לזכויות האדם", אמר שגריר ישראל.