אימפריית הנדל"ן הסינית תעמיק את אחיזתה בכדורגל האירופי?

דיווחים: חברת Wanda של המיליארדר וואנג ג'ינאלין, שכבר רכשה 20% מאתטליקו מדריד ואת ענקית שיווק זכויות הספורט אינפרונט - במגעים לקנות 30% מ-AC מילאן האיטלקית בתמורה ל-170 מיליון דולר

האצטדיון החדש של AC מילאן / צלם: AC MILAN
האצטדיון החדש של AC מילאן / צלם: AC MILAN

האם הולך להימשך השופינג המאסיבי של חברת Dalian Wanda, חברת הענק הסינית העוסקת בפיתוח של מיזמי נדל"ן, מלונות יוקרה, בידור ותיירות - בכדורגל האירופי?

מתחילת 2015 הספיקה Dalian, שנמצאת בשליטת המיליארדר הסיני וואנג ג'יאנלין, לרכוש 20% מהמניות של אתלטיקו מדריד תמורת כ-45 מיליון דולר, ולהשתלט על גוף שיווק זכויות השידור הבינלאומי אינפרונט (Infront) בעבור 1.2 מיליארד דולר.

כעת, Dalian נמצאת במגעים לרכישת 30% מהמניות של מילאן, השייכות למשפחת ברלוסקוני - כך מפרסם ה"צ'יינה דיילי". לפי העיתון האיטלקי "Sole 24 Ore", הסכום ש-Wanda תהיה מוכנה להשקיע במילאן הוא 170 מיליון דולר, וייתכן כי במסגרת ההסכם Dalian תסייע למועדון הפאר, שנמצא בשנים האחרונות בנסיגה כלכלית ומקצועית - לבנות אצטדיון חדש שיחליף את סן סירו המיושן. רק לאחרונה חשפו במילאן את התוכנית למגרש החדש - שאמור להיבנות בעלות של כ-400 מיליון דולר. 

יש לציין כי לאורך השנים האחרונות דרש סילביו ברלוסקוני סכומים גבוהים יותר עבור מכירת הקבוצה (כ-1.2 מיליארד דולר, כלומר כ-400 מיליון עבור 30%).

הונו של וואנג ג'יאנלין הוערך באוקטובר 2014 על-ידי המגזין "פורבס" ב-13.4 מיליארד דולר.