וורן באפט: "ברקשייר מצאה את האדם המתאים להיות היורש"

המיליארדר מאומהה סיפק במכתבו השנתי למשקיעים רמזים רבים יותר מאי פעם בנוגע לזהות האיש שיתפוס את מקומו כמנכ"ל אחרי 50 שנה בתפקיד

ברק אובמה, וורן באפט / צלם: רויטרס
ברק אובמה, וורן באפט / צלם: רויטרס

וורן באפט אמר למשקיעים היום (ש'), כי חברת ברקשייר הת'אוויי מצאה את ממשיכו, וסיפק פרטים רבים יותר מאי פעם בנוגע ליורש החברה שאותה הוא מנהל זה 50 שנה.

"גם הדירקטוריון וגם אני מאמינים שיש לנו כעת האדם הנכון שימשיך אותי בתפקיד מנכ"ל - ממשיך שמוכן להיכנס לתפקיד יום אחרי מותי או פרישתי", כך אמר המיליארדר בן ה-84 במכתב השנתי שלו לבעלי מניות ברקשייר.

"מבחינות חשובות מסוימות, האדם הזה יעשה עבודה טובה יותר ממני", הוסיף באפט, לאחר שברקשייר דיווחה על ירידה של 17 אחוז ברווחי הרבעון הרביעי.

במכתביו השנתיים הקודמים אמר באפט כי דירקטוריון ברקשייר מודע לגמרי לממשיך שבחר, אולם הוא שמר על האפשרויות פתוחות למועמדים אחרים.

בין המשקיעים ישנן ספוקלציות זה זמן רב לגבי זהות האדם שימשיך, או יכול להמשיך, את דרכו של באפט, במיוחד לאחר שאובחן אצלו סרטן הערמונית ב-2012, שעליו התגבר.

צ'ארלי מאנגר,סגן יו"ר ברקשייר, אפיין במכתב נפרד למשקיעים שני מנהלים בכירים בברקשייר, גרג אייבל ואג'יט ג'יין, כ"בעלי ביצועים מוכחים ב'רמה עולמית' לפחות". אייבל, בן 52, עומד בראש ברקשייר הת'אוויי אנרג'י, וג'יין, בן 63, מכהן זה שלושה עשורים כסגנו הבכיר של באפט לענייני ביטוח. מאנגר עצמו הוא בן 91.

אף אחד ממכתבי השניים לא מזכיר את שמו של מת'יו רוז, יו"ר מנהל של חטיבת הרכבת BNSF, שהוזכר גם בפי משקיעים כיורש אפשרי.

במכתב מהיום רומז באפט בבירור כי היורש הפוטנציאלי כבר עובד בברקשייר.

באפט מנהל את ברקשייר מאז 1965, חברה שאותה הפך מיצרנית טקסטיל כושלת לקונגלומרט עם שווי שוק של 363 מיליארד דולר, ועם פעילות של יותר מ-80 עסקים במגוון תחומים כגון ביטוח, רכבות, אנרגיה, מזון והלבשה.

החברה מאומהה, נברסקה, מושקעת גם ביותר מ-100 מיליארד דולר במניות. "הדירקטורים שלנו מאמינים שהמנכ"ל העתידי צריך לבוא מקרב מועמדים פנימיים שאותם דירקטוריון ברקשייר למד להכיר היטב", כתב באפט.

הגיל ישחק גם הוא תפקיד, ולדברי באפט מוטב יהיה לברקשייר שממשיכו יישאר בחברה לפחות עשור. "הדירקטורים שלנו מאמינים גם שהמנכ"ל הנכנס יצטרך להיות צעיר יחסית, כך שהוא או היא יוכלו לעבוד בתפקיד תקופה ארוכה", כתב באפט.