כל הסימנים שמראים עד כמה חזק שוק המניות בארה"ב

פברואר היה החודש הטוב בוול סטריט מאז מארס 2011 ■ טווח המסחר היומי הממוצע ב-S&P 500 בפברואר היה 0.5% בלבד; רק ב-4 ימי מסחר המדד זז ביותר מ-1% ■ מדד ה-VIX צנח ל-13.5 נקודות בלבד

עליבאבא וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
עליבאבא וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

טווחי המסחר בשוק המניות האמריקאי אמנם צרים מאוד לאחרונה, מחזורי המסחר אינם גבוהים ונראה כאילו השוק "זוחל" מעלה אט-אט. ובכל זאת, מסתבר שחודש פברואר היה החזק ביותר בוול סטריט מאז אוקטובר 2011 - מדד S&P 500 קפץ ב-5.5% בחודש החולף.

טווח המסחר היומי הממוצע ב-S&P 500 היה 0.5% בלבד בפברואר, כלומר השוק הפגין יציבות מרשימה ושבר שיא אחר שיא. בינואר, לשם ההשוואה, טווח המסחר הממוצע היה 0.9% ביום. למעשה, בחודש פברואר היו רק 4 ימי מסחר בהם ה-S&P 500 זז ביותר מ-1%.

אנליסטים טוענים כי הסיבה העיקרית ל"שיעמום" הזה במסחר הוא נזילות וכן יציבות במחיר הנפט. הבנקים המרכזיים המובילים בעולם מזרימים כספים לשוקי הכספים ותורמים לנזילות בשווקים, תוך שהם מסירים חששות של משקיעים באשר לנכסים מסוכנים.

"אנשים אוהבים את תוכנית ההקלה הכמותית של הבנק המרכזי האירופי, שהייתה בהיקף גבוה מהצפוי", אומר לאתר מרקטוואץ' האנליסט ג'ונתן גולוב ב-RBC Capital Markets.

מדד ה-VIX, המכונה גם "מדד הפחד" ומעיד על רמת התנודתיות בשוק, נפל ב-4% נוספים ביום שישי ועומד על 13.5 נקודות בלבד, לעומת כ-20 נק' לפני חודש. ירידה זו מלמדת גם היא על הרגיעה בשוק.

גם הארכת הסיוע ליוון, נתונים כלכליים טובים יותר בסין והרגיעה במלחמה באוקראינה תורמים לשוק, ובנוסף התפוגגות החששות מגלישת ארה"ב לדפלציה והביטחון שמפגין הפדרל ריזרב בקצב הצמיחה.

"המשקיעים יותר בטוחים עכשיו בצמיחה מכפי שהיו לפני חודש", מסכם גולוב.