העימות הפוליטי בחדשות 2: 30.6% רייטינג ו-899 אלף צופים

התוכנית הרווחית ביותר בשבוע החולף הייתה ללא ספק "עימות 2015": דווקא העובדה שההסכמה מצד המשתתפים לקחת חלק בעימות התעכבה, סייעה להקמה המהירה של המשדר במינימום עלויות

התוכנית הרווחית ביותר בראש טבלת הצפייה השבועית היא ללא ספק "עימות 2015" של חברת החדשות של ערוץ 2, אשר שודרה ביום חמישי האחרון, יום שידור של הזכיינית קשת.

במינימום זמן והשקעה כלכלית יצרה חברת חדשות 2 משדר שרשם 30.6% רייטינג. דווקא העובדה שההסכמה מצד המשתתפים לקחת חלק בעימות התעכבה, סייעה להקמה המהירה של המשדר במינימום עלויות.

אולי היה זה ממד הריאליטי שבעימות הזה, אך בסופו של דבר מדובר בטלוויזיה "ישנה", שבה במשך שעה וחצי ישבה חבורה גברית ומתבגרת בעיקרה ודיברה בהרחבה על פוליטיקה. ובכל זאת, הצופים הישראלים באו בהמוניהם - 899 אלף צופים, 63 אלף מהם אינם יהודים.

אך למרות הסוגיות הבוערות, האסקפיזם מנצח בכל התמודדות. "המירוץ למיליון" של רשת ממשיך להוביל בגאון את הטבלה עם 1.104 מיליון צופים במשדר הנצפה של השבוע, במוצאי שבת. גם "הכול הולך" של הזכיינית שבה אל צמרת הצפייה עם 646 אלף צופים בכלל האוכלוסייה.

קשת היא עדיין הזכיינית הוורסטילית ביותר. בשבוע שבו יוצאת "ארץ נהדרת" לאתנחתא, המותג המצליח של השבוע בזכיינית הוא "מאסטר שף" עם 800 אלף צופים. "המיטב" - או בעברית "הלקט" - של תוכנית הסאטירה האהובה מגיע השבוע ל-729 אלף צופים.

כמו אמא פולנייה טובה, בערוץ 10 הצליחו השבוע לשבוע נחת ולהתאכזב במקביל מהנכס שלהם, "גב האומה". ביום ראשון השיגה התוכנית שיא של 18% מול "מאסטר שף VIP", וביום שלישי התרסקה ל-11.6% מול אותה תוכנית בדיוק. ההסבר לכך הוא ההבדל באורחי התוכנית - ביום ראשון הגיעו לאולפן מירי רגב ונועה רוטמן; ואילו ביום שלישי הסתפקה ההפקה באיילת שקד, ככל הנראה בעלת פוטנציאל קומי פחות יותר.

בתום חודש מארס השוקק בתחום האקטואליה, רושם יעקב אילון הצלחה יתרה ב"מבט" של ערוץ 1 - ומצליח להעלות ב-50% את רף הצפייה במהדורה המרכזית של הערוץ הציבורי ליותר מ-7% בחודשיים הראשונים של 2015.