"המיזם החדש של אפל עשוי להקפיץ את המניה ב-48% השנה"

האנליסטית קייט הברטי מצמידה למניית אפל את מחיר היעד הגבוה ביותר בוול סטריט וטוענת: שווי השוק של החברה יחצה השנה את רף הטריליון דולר

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

מיזם המכונית החשמלית של אפל עשוי להקפיץ את שווי השוק של החברה ב-33% לטריליון דולר כבר בשנה הקרובה - כך מעריכים בבית ההשקעות מורגן סטנלי.

במורגן סטנלי העלו את מחיר היעד למניית אפל ל-160 דולר מ-133 דולר, פרמיה של 24% על מחיר השוק. הם גם נקבו בתרחיש שורי למדי בו המניה תזנק ל-190 דולר בעקבות המיזם הסודי של המכונית החשמלית, מיזם שקיומו נחשף לאחרונה בכלי התקשורת בארה"ב אך פרטיו עדיין חסויים. למעשה, רק שני דברים עיקריים ידועים על המיזם: מדובר במכונית חשמלית מתקדמת והיא עשויה לעלות על הכביש אולי ב-2020.

אם התרחיש השורי יתממש, ומניית אפל תגיע ל-190 דולר כפי שמציינים במורגן סטנלי - הרי שיש אפשרות שאפל תזנק השנה ב-48%.

האנליסטית קייט הברטי ממורגן סטנלי, החתומה על הסקירה, סבורה כי המוצרים החדשים של החברה (השעון החכם של אפל וה-CarPlay) ירחיבו את השוק אליו פונה אפל עד פי 4 במהלך השנים הקרובות. הברטי מחזיקה במחיר היעד הגבוה ביותר למניית אפל מבין כל האנליסטים בוול סטריט.

אפל עצמה לא אישרה שהיא עובדת על מכונית מהפכנית, אך לפי הדיווחים בתקשורת היא שכרה מומחים בתעשיית המכוניות - כולל עובד לשעבר בטסלה . לאפל יש היום מוצר בשם CarPlay שמביא את הפיצ'רים באייפון לפאנל מיוחד המורכב על הדשבורד ברכב הפרטי של המשתמש והאנליסט אדם ג'ונס ממורגן סטנלי טוען שזה אך טבעי עבור אפל להתרחב בתעשיית הרכב.