מחאה חדשה ברשת: נלחמים בתופעת "הישראלי המכוער"

שחר תורג'מן, מנכ"ל הדקה ה-90: "אם לא נטפל בתופעה כאן ועכשיו בישראל - אל לנו להתפלא כשנפגוש את הישראלי המכוער במלון ביוון, מבעיר שמורת טבע בצ'ילה, חותך תורים בשדה התעופה או חונה בחניית נכים"

אלימות מלון אילת/ צילום: מהוידאו
אלימות מלון אילת/ צילום: מהוידאו

על רקע פרסום סרטון תקיפת עובדי מלון וסרטון "טיסת השוקולד", עמוד פייסבוק חדש קורא לישראלים לשתף בתופעות של "הישראלי המכוער" בהן נתקלו: התחצפות, אלימות, זלזול בנותני שירות או בציבור הרחב.

בסוכנות הנסיעות הדקה ה-90, העומדת מאחורי עמוד הפייסבוק, מקווים ליצור בכך הרתעה שתצמצם את התופעה.

עוד טוענים בדקה ה-90 כי החברה לא תמכור ולא תיתן שירות לישראלי המכוער. "במשך יותר מדי שנים שתקנו, כי לימדו אותנו לחשוב שהלקוח תמיד צודק. נכון שב-95% מהמקרים הלקוח אכן צודק - אבל רק עד שזה מגיע לפגיעה בעובדים שלי או בלקוחות אחרים שסובלים מההתפרעות.

"אם לא נטפל בתופעה הזאת כאן ועכשיו בישראל - אל לנו להתפלא כשנפגוש את הישראלי המכוער בבית-המלון ביוון, מבעיר שמורת טבע בצ'ילה, חותך תורים בשדה התעופה או חונה בחניית נכים", אומר שחר תורג'מן, מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90.

"אני קורא למנהלי חברות לעשות כמונו ולא לתת שירות או למכור למיעוט הקולני שמוציא לישראלים שם רע בכל העולם. משרד התיירות מוכרח להוביל חקיקה ואכיפה שתעקור את התופעה הזו מהשורש ותייצר הרתעה, בין אם על-ידי הטלת קנסות גדולים על המתפרעים או אף עונש מאסר", אומר תורג'מן.

עמוד הפייסבוק שקורא להילחם ב"ישראלי המכוער" צבר עד כה למעלה מ-1,100 לייקים.

נזכיר כי אתמול (ב') פורסם כי המשטרה טוענת כי מדי קיץ יש עשרות תקיפות של עובדי צוות במלונות באילת, כשברוב הפעמים הנהלת המלון בוחרת שלא להגיש תלונה נגד המתפרעים.